آموزش تعمیر موبایل چگونه صورت می گیرد؟

آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیر موبایل به چه نحوی است؟

در این مقاله قصد داریم تا با آموزش تعمیر موبایل آشنا شویم. با آموزش تعمیر موبایل شما میتوانید به راحتی قطعات گوشی های هوشمند را شناخته و همچنین عیبهای آنها را شناسایی و در نتیجه برطرف نمایید.

آموزش تعمیر موبایل یک مهارت تخصصی و کاملا حرفه ای می باشد.آموزش تعمیر موبایل می‌تواند برای تمامی افرادی که به این حوزه علاقه مند می باشند، مناسب باشد.

نیازی به گفتن نیست که گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، تجهیزات دقیقی هستند که می‌توانند با پردازشگرهای قدرتمند خود عملیات گسترده و کارهای گوناگونی را انجام دهند. همچنین روش جداسازی قطعات برای هر مدل گوشی متفاوت از دیگری است.

بنابراین نکات زیادی وجود دارد که در رابطه با تعمیر موبایل باید از آنها آگاه شوید. زیرا انجام دادن تنها یک اشتباه می تواند جبران ناپذیر باشد. ممکن است آموزش تعمیر موبایل را از طریق ویدیو هایی که در فضای مجازی وجود دارند دیده باشید. ویدیو هایی که توسط متخصصان این حرفه تهیه شده و هدف آن‌ها یاددهی و آموزش تعمیر موبایل به افراد مبتدی می باشد. در این ویدیوها قطعات موبایل جدا و در نهایت تعمیر و مونتاژ می‌شوند.

در نگاه اول ممکن است برایتان آسان و ساده به نظر برسد که تعمیرات موبایل را انجام دهید. اما در حقیقت این چنین نخواهد بود. برای آموزش تعمیر موبایل از طریق ویدیو ها و فیلم های موجود در اینترنت، باید در هر مرحله از جداسازی قطعات دستگاه به نکات بسیار زیادی توجه کرد. با این حال برخی از ویدیو ها که در این راستا تولید می شوند، حتی ممکن است تمامی جزئیات تعمیر موبایل را آموزش نداده و موارد متعددی را شامل نشوند.

 

یادگیری تعمیرات موبایل با استفاده از ویدیوها

آموزش تعمیرات موبایل  را صرفاً نمی توان با دیدن فیلم یاد گرفت. کار مونتاژ قطعات پیچیده تر و دشوارتر از کار جداسازی آنها می باشد. همچنین در برخی موارد لازم است قطعات را با توجه به وضعیت ترمینال تنظیم نمایید. بنابراین احتمال اینکه در هنگام تعویض قطعات و تعمیر آنها دچار مشکل شوید بسیار زیاد است. همانطور که گفته شد، در نگاه اول آموزش تعمیر موبایل کاری ساده و آسان به نظر می رسد اما در واقع این چنین نیست. در اصل کار تعمیر گوشی های هوشمند نیازمند مهارت های خاصی می باشد و واقعاً دشوار و سخت است.

برای اینکه آموزش تعمیر موبایل را به صورت حرفه ای و کاربردی یاد بگیرید، در وهله اول لازم و ضروری می باشد که به کادری فنی که تجربه قابل توجهی در تعمیرات گوشی های هوشمند دارند مراجعه نمایید.

با این حال حتی برخی از کارکنان متخصص تعمیرات گوشی های موبایل نیز ممکن است برای انجام و رفع مشکل برخی از مدل های گوشی‌های هوشمند به مشکل برخورند.

لینک مرتبط : آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه برق و الکترونیک

لحیم کاری قطعات در تعمیرات موبایل بسیار مهم می باشد.

لحیم کاری قطعات در تعمیرات موبایل بسیار مهم می باشد.

 

سیم کشی قطعات اصلی جزئی از آموزش تعمیر موبایل به حساب می‌آید.

سیم کشی در نقاط مختلف گوشی هوشمند قرار دارد. به عنوان مثال کابل‌های صفحه نمایش در زیر باطری قرار دارند و یا کابلهای مربوط به اثر انگشت گوشی های هوشمند بین پنل پشتی و بدنه اصلی به قسمت مخصوص سخت افزار اثر انگشت متصل شده اند. در صورتی که با آموزش تعمیرات موبایل به خوبی آشنا نباشید ممکن است اتفاقات بعدی در حین تعمیر رخ داده و خرابی های مهلکی در دستگاه هوشمند به وجود بیاید.

سیم کشی در تمام بدنه گوشی های هوشمند کشیده شده است. در واقع هر قسمت از گوشی که وظایف خاصی را دنبال می کند، به واسطه ی همین سیم ها از برد اصلی فرمان می گیرد. آموزش تعمیر موبایل به شما یاد می دهد که چگونه سیمهای خراب شده و معیوب موجود در گوشی را پیدا کنید و با تشخیص عیوب آنها، در صدد رفع آن عیب ها برآیید. هنگامی که عیوب و اشکال های دستگاه را شناختید، لازم است تا به دنبال رفع آنها باشید.

قطعات تعویضی موجود در بازار دارای کیفیت های مختلفی هستند. در صورت تعمیر گوشی هوشمند با استفاده از قطعات و لوازم ارزان قیمت احتمال بروز ایراد بعد از انجام تعمیر و یا در حین تعمیر بسیار زیاد است.

آموزش تعمیر موبایل شما یاد می‌دهد که قطعات مختلف را در جای مخصوص به خود قرار دهید. با این حال اگر قطعات به درستی در جای مناسب خود نصب نشده باشند و اشتباهاتی در نصب قطعات و تجهیزات رخ داده باشد، ممکن است مشکلاتی برای سلامت گوشی به وجود بیاید.

 

داشتن ابزار و لوازم مناسب برای تعمیرات گوشی های هوشمند

داشتن ابزار و لوازم مناسب برای تعمیرات گوشی های هوشمند

 

آموزش تعمیرات موبایل

ترک موجود در صفحه شایع ترین علت خرابی گوشی های هوشمند می باشد. این مشکل را با دیدن آموزش های مناسب میتوانید رفع کنید. ال سی دی قسمت مهمی از گوشی هوشمند به حساب می‌آید و بسیار حساس می باشد. لذا توصیه می شود که از گلس های محافظ برای ممانعت از ورود آسیب به گوشی خود استفاده کنید. گلس ها از ال سی دی به خوبی مراقبت می کنند و در هنگام وارد آمدن ضربه بخش زیادی از خرابی را دفع می نمایند.

کاری که لازم است قبل و به خصوص بعد از تعمیر تلفن های همراه انجام دهید، تست های عملکردی است. قبل از تعمیر تلفن همراه بررسی کنید که کدام ویژگی به خوبی در گوشی کار می کند و نقص فنی مربوطه را نیز معین کنید. سپس بعد از انجام تعمیر، عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید متوجه شوید که عیب رفع شده باشد.

یکی دیگر از نکاتی که در آموزش تعمیر موبایل باید توجه ویژه ای به آن داشت، تخلیه نمودن شارژ الکتریکی باتری گوشی قبل از تعمیر می باشد. برای حصول اطمینان جهت محافظت از دستگاه در برابر شارژ های الکترواستاتیکی در طول فرایند تعمیر تلفن های هوشمند، باید به چند نکته مهم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در حالت ایده آل از نایلون و الیاف پشمی برای بدن خود استفاده نکنید. همچنین از راه رفتن با جوراب روی فرش خودداری کنید. رعایت نمودن این موارد بسیار حائز اهمیت می باشد. اگرچه معمولا گوشی ها و تلفن های هوشمند جدید در برابر تخلیه های الکترواستاتیک محافظت می شوند اما رعایت نکات ایمنی در هنگام تعمیر آنها بایستی با دقت ویژه ای انجام شود.

 

 

تعویض باتری فرسوده و جایگزین کردن آن با قطعه ی باکیفیت

تعویض باتری فرسوده و جایگزین کردن آن با قطعه ی باکیفیت

 

قبل از تعمیر تلفن همراه از تمام اطلاعات موجود در گوشی هوشمند نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بعد از این که آموزش تعمیر موبایل را آموختید و وارد حیطه کاری شدید، بایستی همواره این نکته را مد نظر داشته باشید که قبل از شروع  فرآیند تعمیر، از داده های موجود در گوشی‌های هوشمند بک آپ تهیه نمایید.

زیرا در برخی مواقع ممکن است مشکلاتی در حین تعمیر برای اطلاعات موجود در گوشی پیش آید. در بدترین حالت ممکن دستگاه آسیب می بیند و تمامی اطلاعات و داده ها از بین رفته و پاک میشوند و دیگر نمی توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

برای جلوگیری از بروز این امر همیشه قبل از باز کردن گوشی هوشمند از آن بکاپ  گرفته و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در آن تهیه کنید. در هنگام آموزش تعمیر موبایل به شما یاد می دهند که علاوه بر مهارت به موارد دیگری نیز نیاز خواهید داشت تا به یک تکنسین ماهر و مجرب تبدیل شوید. یکی از این موارد حفظ خونسردی می باشد. شما مسئول تمامی اتفاقاتی هستید که در هنگام تعمیر گوشی هوشمند رخ می دهند. برای اینکه بتوانید در این کار موفق شوید، علاوه بر داشتن تخصص و مهارت خونسردی نیز لازم است.

اجزا و قطعات موجود در گوشی های هوشمند گاه بسیار کوچک هستند و در اندازه های ریزی وجود دارند. پیچ ها و اتصالات کابل از این دست موارد می باشند. برابری در هنگام تعمیر تلفن همراه هوشمند بایستی با دقت زیادی با آنها کار کنید. به منظور اینکه سخت افزار دستگاه آسیب نبیند، حفظ خونسردی و داشتن آرامش از موارد ضروری به حساب می آید.

 

مرتب بودن میز کار برای تعمیر گوشی هوشمند بسیار مهم است.

 

مرتب بودن محل کار و در اختیار داشتن ابزار لازم برای تعمیر گوشی هوشمند

اطمینان حاصل کنید که میز یا سطحی که در آن تعمیر تلفن همراه انجام می‌شود کاملا تمیز و مرتب باشد. این موضوع بسیار مهم می باشد. در غیر این صورت خطر ورود کثیفی و ذرات گرد و غبار به داخل دستگاه وجود دارد. خراشیدگی نمایشگر یا گم شدن اجزای جداگانه مانند پیچ ها در میز های کثیف و شلوغ بسیار زیاد اتفاق می‌افتد.

در آموزش تعمیر موبایل می آموزید که به ابزارهای خاصی برای رفع عیوب دستگاه های هوشمند احتیاج خواهید داشت. بدون در اختیار داشتن ابزار و وسایل مناسب نمی توانید تعمیر گوشی های هوشمند را با موفقیت انجام دهید. بنابراین قبل از اینکه شروع به کار کنید مطمئن شوید که تجهیزات مناسبی را برای تعمیر در اختیار دارید. مجموعه ابزارهای بسیار گوناگون و متعددی وجود دارند که می توانید از آنها جهت تعمیر گوشی‌های هوشمند خود استفاده نمایید.

 

با کیفیت بودن قطعات و لوازم استفاده شده

یکی دیگر از نکات بسیار مهم و ارزشمند در خصوص آموزش تعمیر موبایل که در قسمت بالا نیز به صورت مختصر به آن پرداخته شد، بحث با کیفیت بودن قطعات تعویضی می باشد. در هنگام تعمیر موبایل، قطعات تعویضی می بایست از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

تعمیرکاران حرفه ای و تکنسین های شناخته شده این قوانین را رعایت می کنند.آنها از لوازم جانبی های اصل برای تعویض وسایل سوخته شده و معیوب در گوشی‌های هوشمند استفاده می کنند. در هر صورت مطمئن شوید که قطعه جایگزین برای تعمیر تلفن همراه از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. این لوازم جانبی می‌توانند شامل جک هدفون، دوربین و یا باطری باشند. اصالت کالا و با کیفیت بودن آن موضوع بسیار مهمی است که در حین تعمیر گوشیهای موبایل بایستی مورد توجه قرار بگیرد. چرا که اگر از قطعات فیک، تقلبی و با کیفیت پایین در دستگاه هوشمند خود استفاده کنید، موجب آسیب رساندن به سایر بخش‌های آن خواهید شد.

در واقع عملکرد حرفه ای گوشی دچار اختلال و ایراد خواهد گشت. برای تهیه نمودن  قطعات اصلی می توانید از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید و یا اینکه به طور مستقیم به سازنده اصلی قطعات را سفارش دهید. باید بدانید که تفاوت های زیادی در کیفیت قطعات یدکی موجود در بازار برای گوشی هوشمند وجود دارد.

 

آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل

 

آموزش تعمیر موبایل و نکات مربوط به آن

قبل از باز کردن دستگاه برای انجام تعمیرات بایستی آن را خاموش کنید. اگر انجام دادن این کار برایتان میسر و امکان پذیر نبود، می توانید با جدا کردن کانکتور باطری سبب خاموش شدن دستگاه شوید.

نکته دیگری که در آموزش تعمیر موبایل به تکنسین ها گوشزد می‌شود، تعویض باتری با دقت فراوان است. اگر عمر باتری گوشی هوشمند شما کم شده است، معمولا می توانید به سادگی و راحتی تمام آن را تعویض یا جایگزین نمایید.

یک باتری جایگزین را می توان به سرعت خریداری و بر روی گوشی هوشمند نصب کرد. با این وجود بسیاری از تلفن‌های هوشمند و مدرن دارای باتری‌های هستند که تنها توسط مراکز فنی ارائه خدمات  قابل تعویض هستند. گاهی اوقات هنگ های گسترده گوشی های هوشمند موجب نارضایتی کاربران می شوند.

در صورتیکه خطاهایی در نرم افزار مشاهده نمودید، می توانید دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی نمایید.

گاهی اوقات بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه می توانند مشکلات و خطاهای نرم‌افزاری را برطرف نموده و کمک ساز باشد. با انجام دادن این کار تمامی داده‌های ذخیره شده روی گوشی پاک میشوند.

تجربه نشان داده است که این روش تنها زمانی مفید واقع می گردد که مشکلات پیش آمده مربوط به نرم افزار گوشی باشند. این خطاها عبارتند از واکنش کندتر و آهسته تر تلفن همراه نسبت به قبل که به اصطلاح به آن هنگ گفته می شود.

یکی دیگر از روش هایی که در آموزش تعمیر موبایل به آن پرداخته می شود به روز رسانی و آپدیت سیستم عامل دستگاه است.

نکته مهمی که بایستی قبل از انجام دادن این مراحل به آن توجه داشته باشید تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در گوشی هوشمند است.

 

آموزش تعمیر موبایل شامل موارد گوناگونی می باشد

مونتاژ، جداسازی قطعات، تعویض صفحه نمایش، تعویض قطعات داخلی گوشی، تغییر میکروفون، تعویض بلندگو، تعمیر آنتن وای فای، جداسازی صفحه نمایش لمسی تاچ از نمایشگر ال سی دی و … از جمله مواردی هستند که در آموزش تعمیر موبایل به  آنها اشاره می شود.

اشکالات نرم افزاری از جمله مواردی هستند که در آموزش تعمیر موبایل به آنها پرداخته می‌شود. معمولاً با عیب‌یابی نرم افزار می توان راه حلی برای آن پیدا کرد. فلش موبایل نیز روش موثر دیگری است که برای رفع عیوب نرم افزاری می توان از آن استفاده کرد.

روت کردن نیز گاهی اوقات ممکن است برای گوشی های خراب شده مناسب باشد. جوشکاری و لحیم قطعات موضوع دیگری است که در آموزش تعمیر موبایل بایستی با آنها آشنایی پیدا کنید. لحیم کاری کاربردهای بسیار زیادی در تعمیر سخت افزاری گوشی های هوشمند دارد. از لحیم کاری و جوش می توان برای اتصال دکمه های مختلف مانند هوم(خانه)، پاور و دکمه های کنترل صدا استفاده نمود.

 

اشکالات نرم افزاری از جمله مواردی هستند که در آموزش تعمیر موبایل به آنها پرداخته می‌شود.

 

اشکالات نرم افزاری از جمله مواردی هستند که در آموزش تعمیر موبایل به آنها پرداخته می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : https://mub.me/Mjgq

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات