دلایل پریدن آنتن گوشی

دلایل پریدن آنتن گوشی

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ارتباطات امروزه شاهد استفاده گسترده از وسایل دیجیتال از جمله تلفن های هوشمند همراه در سراسر نقاط دنیا هستیم. اما با وجود افزایش استفاده از موبایل و شبکه های ارتباطی، این موضوع خیلی از اوقات با مشکلاتی هم همراه بوده است. یکی از رایج ترین مشکلات آنتن دهی ضعیف تلفن های همراه است که این مقاله به صحبت کردن درباره دلایل پریدن آنتن گوشی در الو موبایل اختصاص یافته است. پس با ما همراه باشید.

 

کد پریدن آنتن گوشی 

زمانی که تلفن همراه شما آنتن نمی دهد قبل از انجام هر اقدامی لازم است با شماره *#06# تماس برقرار کنید. اگر مشکل عدم اتصال تماس ناشی از آنتن دهی ضعیف باشد، یکی از شماره های 12345 یا 00000 نمایش داده می شود. هم چنین ممکن است در پاسخ به این تماس، برای شما یک پیام بدون سریال ارسال شود. اگر پس از تماس با این شماره هیچ کدام از این اعداد برای شما ارسال نشد، بایستی تلفن همراه خود را به یک مرکز مخابرات ببرید تا مشکل آنتن دهی را برایتان برطرف کنند.

کد پریدن آنتن گوشی 

دوره پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی و جامع

پریدن آنتن وای فای گوشی پریدن آنتن گوشی

امروزه به علت دسترسی گسترده همه افراد به شبکه های اینترنتی همراه و ثابت، مشکل عدم آنتن دهی فقط محدود به یک تماس و پیامک ساده نمی شود. در واقع مشکل آنتن دهی ممکن است برای اتصالات اینترنتی نیز به وجود بیاید. از علل رایج عدم آنتن دهی وای فای می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • احتمالا یک برنامه مخرب بر روی تلفن همراه خود نصب کرده اید

برای این که مطمئن شوید که آیا مشکل از برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما است یا خیر، بایستی تلفن همراه خود را در حالت ایمن ( safe mode ) قرار دهید. در این حالت تلفن همراه شما بدون فعالیت برنامه های موجود بر روی آن اجرا می شود. اگر اینترنت به حالت طبیعی خود بازگشت، به دنبال برنامه مخرب موبایل خود بگردید و آن را هرچه سریع تر حذف کنید.

  • تلفن همراهتان را به روز رسانی کنید

با رفتن به قسمت تنظیمات خود مطمئن شوید که هیچ پیام به روز رسانی را نادیده نگرفته باشید؛ زیرا خیلی از مشکلات تلفن همراه از جمله آنتن دهی ضعیف وای فای با نصب نسخه جدید آن برطرف خواهد شد. پریدن آنتن گوشی

  • حالت ذخیره باتری و بلوتوث گوشی تان را خاموش کنید

با فعال کردن حالت ذخیره باتری به تلفن همراه خود این اجازه را می دهید که با غیرفعال کردن دسترسی های مختلف در مصرف باتری صرفه جویی کند. هم چنین خیلی از اوقات روشن بودن همزمان بلوتوث و وای فای، باعث ایجاد اختلالاتی برای یکدیگر می شوند؛ بنابراین برای آنتن دهی قوی تر وای فای این دو گزینه را در تلفن همراهتان غیرفعال کنید. پریدن آنتن گوشی

 

پریدن آنتن گوشی در اثر ضربه پریدن آنتن گوشی

برای همه پیش می آید که تلفن همراه ناگهان رها و دچار ضربه شود. ضربه ای که به گوشی وارد می شود می تواند باعث ایجاد مشکلات سخت افزاری و آنتن دهی ضعیف شود. معمولا در اثر این ضربات آی سی تلفن دچار خرابی می شود و آی سی از اجزای لازم برای آنتن دهی صحیح است. هم چنین در اثر ضربه و ایجاد فرو رفتگی یا شکستگی در بخشی از آن، احتمال آسیب به بخش قرارگیری سیم کارت نیز وجود دارد. بر اثر این آسیب، سیم کارت به درستی در جایگاه خود قرار نمی گیرد یا بر روی آن فشار وارد می شود. در نتیجه در آنتن دهی گوشی اختلال ایجاد می شود.

 

پریدن آنتن گوشی در اثر ضربه

 

چگونه پرش آنتن گوشی را درست کنیم ؟

دلیل پریدن آنتن گوشی شما هر چه که باشد نیازی نیست نگران آن باشید. با دانستن چند تکنیک ساده بدون نیاز به سپردن تلفن همراهتان به تعمیرکار و پرداخت هزینه اضافی می توانید آنتن گوشی را برگردانید. چند مورد از این روش ها عبارت اند از :

  • بهترین قسمت سیگنال دهی خانه خود را مشخص کنید

نزدیک ترین بخش خانه شما به برج سلولی، جایی است که بهترین سیگنال دهی را دارد. اگر گوشی شما آیفون است، می توانید مراحل زیر را طی کنید تا از میزان قوی بودن سیگنال تلفن خود آگاه شوید:

  • ابتدا با شماره *#12345#3001* تماس بگیرید.
  • وارد قسمت تست میدانی شوید.
  • اکنون می توانید نوار اعلانات را به پایین بیاورید و دسی بل را در گوشه راست یا چپ موبایل خود مشاهده کنید.

اگر هم از تلفن های اندروید استفاده می کنید دستورالعمل زیرا را انجام دهید تا متوجه سطح سیگنال دهی آن شوید:

  • ابتدا وارد تنظیمات شوید.
  • به بخش درباره گوشی مراجعه کنید و گزینه شبکه دهی یا وضعیت را انتخاب نمایید.
  • اکنون می توانید عدد مربوط به دسی بل را مشاهده کنید.

با هر کدام از روش هایی که پیش رفته اید می توانید  به میزان سیگنال گوشی خود دست یابید. اگر عدد این سیگنال کمتر از 50 است، در  حالی که تلفن را در دست دارید به نقاط مختلف خانه حرکت کنید تا این عدد را بر روی صفحه نمایش موبایل ببینید. این مکان بهترین نقطه سیگنال دهی تلفن همراه شما و برقراری مجدد ارتباط محسوب می شود.

  • از اماکن عمومی و جاهای شلوغ دور شوید پریدن آنتن گوشی

شاید تا به حال متوجه این موضوع شده باشید که آنتن تلفن های همراه در محیط های شلوغ بیشتر از دسترس خارج می شود. علت آن است که برج سلولی که در آن منطقه وجود دارد، فقط می تواند اتصال همزمان خود را به تعداد مشخص و محدودی از دستگاه ها حفظ کند. در این موقعیت ها بهترین اقدام دور شدن از شلوغی جمعیت برای رسیدن به سیگنال دهی مناسب است.

  • شارژ باتری خود را کامل کنید

برای اینکه احتمال پرش آنتن گوشی خود را پایین بیاورید، مراقب باشید که شارژ گوشی از 10 درصد پایین تر نباشد.

  • از وای فای کالینگ استفاده کنید  پریدن آنتن گوشی

اگر همه روش ها را امتحان کرده اید ولی نتوانسته اید آنتن تلفن خود را برگردانید، از وای فای کالینگ استفاده کنید. این گزینه در تنظیمات گوشی های آیفون و اندروید به این هدف قرار داده شده اند که در صورت نیاز از وای فای برای برقراری تماس بهره ببرند؛ بنابراین اگر به اینترنت ثابت دسترسی دارید این گزینه را نیز امتحان کنید.

 

چگونه آنتن گوشی را قطع کنیم ؟ پریدن آنتن گوشی

تا این قسمت مقاله درباره پریدن آنتن گوشی به طور غیر عمد و علل و راهکارهای آن صحبت شد. اما گاهی هم پیش می آید که بنابر دلایلی خودمان قصد قطع کردن آنتن تلفن همراهمان را داریم اما روش آن را نمی دانیم. در این قسمت شما با روش های قطع آنتن گوشی آشنا خواهید شد.

1- بدون این که تلفن همراه خود را خاموش کنید باتری آن را خارج نمایید. البته اگر نگران خراب شدن تلفن همراهتان پس از این کار را دارید، می توانید روش های دیگر را امتحان کنید.

2- می توانید تلفن همراه خود را درون یک ورقه آلومنیومی بپوشانید. پوشش آلومنیومی اطراف گوشی باعث ایجاد آنتن دهی ضعیف می شود.

3- می توانید با شماره *21*0210000000# تماس بگیرید. پس از این تماس پیام درخواست برای شما ارسال می شود. در آخرین مرحله برایتان پیام «فعال شد» می آید. از این زمان به بعد هر فردی که با شما تماس تلفنی برقرار کند پیامکی با مضمون شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی باشد، فرستاده می شود.  زمانی که خواستید آنتن دهی گوشی را خود را برگردانید با کد #21# تماس بگیرید و پس از درخواست دادن پیامک لغو شد را دریافت کنید.

4- هم چنین می توانید موبایل خود را به یک شماره تلفن ساختگی که تا به حال در سیستم مخابرات به ثبت نرسیده است دایورت کنید. در این صورت فردی که با شما تماس می گیرد با پیغامی مواجه می شود که معنای آن عدم ثبت شماره در مخابرات است.

 

چگونه آنتن گوشی را قطع کنیم

 

کدام اپراتور آنتن دهی بهتری دارد ؟

در بررسی نقش عوامل مختلف بر آنتن دهی قوی یا ضعیف دستگاه های تلفن همراه نباید از تفاوت اپراتورهای مختلف غافل شد. واقعیت این است که هر کدام از این اپراتورها در یک سری از مناطق جغرافیایی نسبت به سایرین آنتن دهی بهتری دارند. دانستن این نکات به شما کمک خواهد کرد تا با توجه به شرایط محل زندگی خود سیم کارتی را تهیه کنید که بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

با مقایسه سه اپرانور رایتل، همراه اول و ایرانسل به این نتیجه می رسیم که همراه اول در کیفیت خدمات رسانی به مشترکین خود در زمینه آنتن دهی و پهنای باند رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در این رتبه بندی ایرانسل و رایتل در رتبه دوم قرار می گیرند. اپراتور همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر آنتن دهی سریع تری را نیز ارائه می کند و پهنای باند خود را حتی به سمت جاده ها و مناطق کوچک هم گسترش داده است. از طرفی رایتل و ایرانسل هرچند در زمینه آنتن دهی ضعیف تر عمل کرده اند و پوشش منطقه ای کمتری دارند، اما هزینه های ارتباطی شان نسبت به همراه اول خیلی مناسب تر است.

 

سخن پایانی

هدف کلی ما از گفتن تمام مطالب درج شده در این مقاله کمک به شما برای حل مشکلات و پریدن آنتن دهی تلفن همراه و مسائل رایج مربوط به آن بوده است. با اجرای روش های گفته شده دیگر نیازی به مراجعه به مراکز تعمیر تلفن های همراه و پرداخت هزینه های اضافی نیست. کافی است با چند دقیقه وقت گذراندن با تلفن همراه خود مشکل آنتن دهی آن را برطرف کنید. با این حال اگر تمام موارد ذکر شده را انجام داده اید ولی باز هم نتیجه ای نگرفته اید، پیشنهاد نهایی ما به شما سپردن تلفن همراه خود به دست یک فرد متخصص و کارآزموده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات