مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا

در این مقاله سعی داریم به صورت بی طرفانه و از جنبه تکنیکی به مقایسه اپل آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا بپردازیم. جدال پرچم داران برندهای مختلف همیشه جذاب بوده است. حتما در فیلم های تاریخی دیده اید که قبل از جنگ، سپاهیان جنگجوترین های خود را به مبارزه تک به تک می فرستند. جدال پرچم داران شرکت های بزرگ ساخت گوشی نیز درست مانند همین مبارزه است. اکنون شرکت های اپل و سامسونگ بهترین گوشی ها با آخرین تکنولوژی های ساخت خود را به بازار عرضه کرده اند.
اپل با گوشی آیفون 13 پرو مکس پا به میدان گذاشته و در طرف دیگر نیز شرکت سامسونگ گوشی اس 21 اولترا را وارد بازار کرده است. برنده کسی خواهد بود که به واسطه ویژگی های منحصر به فرد گوشی خود و تبلیغات حرفه ای بتواند سهم بزرگتری از بازار را به خود اختصاص دهد.
میدان رقابتی گوشی های پرچم دار را باید در زمین بازی خاص خود سنجید. زمین های بازی مختلف برای گوشی های پرچم دار شامل کیفیت صفحه نمایش، طراحی ساخت، کیفیت دوربین، سخت افزار و عمر باتری می باشند.
در این مقاله مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا را از این جنبه های مختلف در دستور کار داریم. با ما همراه باشید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا از نظر طراحی و ساخت

یکی از مهمترین جنبه های مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا از نظر طراحی، ساخت و تولید است. طراحی آیفون همیشه خاص بوده و یکی از وجوه تمایز اصلی بین آیفون و گوشی های اندرویدی معمول بازار نیز همین طراحی می باشد. البته سامسونگ هم در طراحی گوشی پرچم دار خود تغییراتی را اعمال کرده است.
یکی از تغییرات مثبت در ظاهر آیفون 13 پرو مکس کوچک شدن ناچ قطره ای می باشد که سعی شده کمتر جلب توجه کند. کادر مربعی شکل پشت گوشی که جای تعبیه دوربین های گوشی می باشد نیز بزرگ تر شده است و این امر با بیرون زدگی لنز دوربین باعث شده کمی از زیبایی طراحی کم شود. به طور معمول بیرون زدگی و بزرگ شدن لنز دوربین های پشت گوشی مورد پسند کاربران نیست.
پنل پشتی گوشی مانند همیشه از جنس شیشه با جنس گوریلا گلس و خاص گوشی های اپل است. قاب اطراف گوشی از استیل ضد زنگ می باشد و در کل وزن گوشی 20 گرم است. ابعاد و وزن این گوشی تا حدی بیشتر از استاندارد است و یک دستی کار کردن با گوشی سخت است که همین مساله اعتراض کاربران را در پی داشته است.
گوشی آیفون پرو مکس 13 قادر است به مدت 30 دقیقه در عمق 6 متری آب دوام آورد. این مدل دارای رنگ های مشکی، طلایی، نقره ای و آبی روشن است. نمایشگر این گوشی 6.7 اینچ می باشد و نکته جالب این گوشی نبود جک 3.5 میلیمتری هدفون می باشد.
حالا سراغ گلکسی 21 اولترا می رویم. صفحه نمایش این گوشی 6.8 اینچ است و وزن آن حدودا 230 گرم است. دوربین در این گوشی همانند رقیب خود برجسته می باشد. ماژول دوربین ها درون یک صفحه فلزی و هماهنگ با بدنه طراحی شده است. این برجستگی باعث می شود گوشی روی سطح صاف هنگام تایپ لق بخورد که این یک ویژگی منفی این محصول است. بدنه این گوشی اثر لمس روی خود را نشان نمی دهد و پوششی نرم و کدر دارد که تجربه کاربری خوبی را ایجاد می کند.
رنگ های این مدل از گوشی شامل مشکی، تیتانیوم، نقره ای، سرمه ای و قهوه ای می باشند. پنل جلویی و پشتی از جنس شیشه گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده و در برابر ضربه بسیار مقاوم است. سنسور اثر انگشت این گوشی 70 درصد از سری قبلی بزرگتر و از نوع اولتراسونیک کوالکام می باشد. سرعت و دقت این سنسور به اندازه قابل توجهی بالاتر از سری قبلی است که یکی از نکات مثبت طراحی این مدل می باشد. این گوشی می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام آورد.

آموزش تعمیرات موبایل

 

مرکز-تخصصی-تعمیرات-موبایل-الوموبایل

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا از نظر صفحه نمایش

حالا نوبت به مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا از لحاظ کیفیت صفحه نمایش است. جنس صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس سوپر رتینا اولد است که اندازه آن 6.7 اینچ می باشد. این صفحه حدود 87.8 درصد پنل جلویی را پوشش می دهد. کیفیت تصویر آن نیز 2778 در 1284 پیکسل است که دارای تراکم پیکسلی 457 پیکسل در هر اینچ می باشد.
نرخ رفرش ریت یا تازه سازی این گوشی معادل 120 هرتز می باشد که نسبت به آیفون سری 12 بهبود پیدا کرده است. یکی از قابلیت های صفحه نمایش این گوشی تنظیم نرخ تازه سازی بین 10 تا 120 هرتز و بسته به فعالیتی است که دارید. این قابلیت باعث شده در مصرف باتری به میزان زیادی صرفه جویی شود.
صفحه نمایش این گوشی دارای روشنایی 1000 نیت است که 200 نیت نسبت به سری قبلی ارتقا پیدا کرده و باعث می شود زیر نور آفتاب به راحتی با آن کار کنید. همچنین پیشرفت دیگر در صفحه نمایش آن وجود دالبی ویژن و HDR معادل 10 است که باعث می شود تجربه لذت بخشی برای کاربر ایجاد کند. ویژگی دیگر این صفحه نمایش قابلیت True tone می باشد که با بهره گیری از آن خستگی مغز و چشم کمتر می شود.
حالا نوبت به پرچم دار سری گلکسی سامسونگ است. این غول موبایل سازی کره ای همیشه در بخش صفحه نمایش کاربران خود را سورپرایز کرده و مشخصه این گوشی ها همیشه صفحه نمایش قدرتمند و با کیفیتشان بوده است. سایز این صفحه نمایش 6.8 اینچ و نوع پنل آن از داینامیک آمولد 2 ایکس می باشد. رزلوشن این صفحه نمایش 3200 در 1440 است. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش نیز از رقیب خود یعنی آیفون 13 پرو مکس بیشتر و برابر 515 در هر اینچ است. رفرش ریت صفحه نمایش این گوشی بین 10 تا 120 متغیر است و از یک قلم S Pen برای صفحه نمایش این گوشی استفاده شده است تا کاربر بتواند بیشترین استفاده را از صفحه نمایش آن ببرد.
یکی از برتری های صفحه نمایش این گوشی نسبت به آیفون 13 پرو مکس نمایشگری با روشنایی 1500 نیتی است که تجربه فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

فرصت فوق العاده برای تبدیل شدن به تکنسین حرفه ای تعمیرات موبایل – روی لینک زیر کلیک کنید

آموزش تعمیرات موبایل

از نظر برخی کاربران مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا از لحاظ کیفیت و قابلیت های دوربین مهمترین بخش این مقایسه است. اگر بخواهیم از لحاظ عددی مقدار مگاپیکسل این دو گوشی را باهم مقایسه کنیم بی شک سامسونگ برنده خواهد بود. رضایت کاربران نیز به این عدد مگاپیکسلی دوربین ها وابسته است. اما باید بررسی کنیم که آیا واقعا کیفیت دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ بیشتر از دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون است یا نه.
لنز آیفون 13 پرو مکس یک لنز عریض 12 مگاپیکسلی است با گشودگی دیافراگم 1.5 است که از فوکوس خودکار دوال پیکسل و تشخیص فاز برخوردار است. همچین این دوربین از فناوری لرزشگیر سنسورشیفت برخوردار است که باعث ثبت دقیق تر تصاویر می شود.
این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و از زاویه چرخش 120 درجه و نسبت کانونی 1.8 بهره می برد. همچنین مجموعه دوربین های این مدل از گوشی آیفون یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال و زوم 3 برابری نیز در کنار خود دارد. این ویژگی ها باعث شده این دوربین یک دوربین ایده آل برای ثبت تصاویر با کیفیت در شب باشد.
اما به سراغ دوربین سامسونگ اس 21 اولترا که برویم با شرایط متفاوتی روبرو می شویم. این دوربین با فوکوس خودکار و زوم 100 برابری، تصاویر را کمی بیش از حد کراپ می کند و وضوح آنها را کاهش می دهد.
این گوشی از 5 لنز بهره می برد. یک دوربین 108 مگاپیکسلی در کنار یک لنز 12 مگاپیکسلی عریض و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی و همینطور یک دوربین عریض 40 مگاپیکسلی این مجموعه را تشکیل می دهند. سنسور 108 مگاپیکسلی این گوشی مجهز به فیلتر رنگ نانوسل بوده باعث می شود حتی در نور بسیار کم نیز تصاویر عالی به ثبت برسد. همچنین از فناوری کاهش نویز تا 50 درصد در این گوشی استفاده شده است.
این دوربین همچنین به فوکوس خودکار و یک لرزشگیر اپتیکال مجهز است. تصاویری که با این دوربین گرفته می شود پر از جزئیات است و سطح نویز در این دوربین ها به حداقل ممکن رسیده است. فناوری لاک زوم، فیلتر رنگ کواد و ثبت ویدئوهای 4k با نرخ 60 فریم بر ثانیه از دیگر قابلیت های مجموعه دوربین های این گوشی پرچم دار است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا از جنبه سخت افزار

در این بخش قصد داریم به مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا از جنبه سخت افزار بپردازیم. آیفون 13 پرو مکس از یک تراشه A15 Bionic بهره می برد که این قطعه نسبت به سایر اعضای خانواده اپل از بیشترین قدرت برخوردار است. این تراشه از 6 هسته تشکیل شده که 2 هسته از آن کارایی بالایی دارند که برای کارهای سنگین گوشی طراحی شده و 4 هسته دیگر مربوط به کارهای معمولی و مدیریت انرژی گوشی می باشد.
در مدل مینی این گوشی از یک تراشه A15 Bionic با چهار هسته استفاده شده که 30 درصد قدرت کمتری دارد. آیفون 13 از حالت فیلم برداری prores بهره ببرد به یک حافظه بالا احتیاج دارد که وجود حافظه 512 گیگابایتی در این گوشی نیز به همین دلیل است. در کنار این آیفون از یک تراشه چی پی یو برای تقویت پردازش و تحلیل داده استفاده شده است. چنین تراشه این قادر خواهد بود تا حدود 16 تریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام دهد که در دنیای فناوری بی نظیر است.
در گوشی گلکسی اس 21 اولترا، تراشه اسنپ دراگون 888 و در نسخه ای دیگر اگزینوس 2100 استفاده شده است. در ایران از نسخه اگزینوس 2100 استفاده می شود. این تراشه از 8 هسته پر قدرت برخوردار است. ترکیب این هسته ها به این صورت است که یک هسته کورتکس ایکس 1، سه هسته متوسط کورتکس A78 و چهار هسته ضعیف تر کورتکس A550 در کنار هم قرار گرفته اند. ماژول پردازنده گرافیکی این دستگاه از 14 هسته تشکیل شده که تا 46 دصد قدرت پردازش جی پی یو را افزایش می دهد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا باتری

آخرین زمینه ای که ما به مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا خواهیم پرداخت عمر باتری است. در زمینه باتری آیفون 13 پرو مکس در مقایسه با آیفون سری 12 بهبود خوبی داشته است. در این گوشی از باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض با ضرفیت 4300 میلی آمپر ساعت استفاده شده و طبق اداعای مطرح شده تا بیش از دو برابر ماندگاری بیشتر را در مقایسه با سری قبلی فراهم می کند. این دستگاه با استفاده یک آداپتور شارژ سریع 20 واتی در مدت یک ساعت به طور کامل شارژ می شود. این گوشی از یو اس بی نسل دوم و شارژ بدون سیم نیز برخوردار است.
از طرف دیگر گوشی سامسونگ از یک باتری 5000 میلی آمپری بهره می برد که مصرف آن با استفاده از هوش مصنوعی بهینه شده که می تواند تا 24 ساعت با گوشی کار کرد. البته شارژر این گوشی از جعبه حذف شده که این یکی از ایرادات این گوشی است.
همچنین سرعت شارژ در این گوشی از 45 وات به 25 وات کاهش پیدا کرده که در این صورت برای شارژ سریع دستگاه باید تا 70 دقیقه زمان صرف کنید. یعنی 10 دقیقه بیشتر از آیفون پرو مکس.

جمع بندی مقایسه آیفون 13 پرو مکس با اس 21 اولترا

در این مقاله مشخصات آیفون 13 پرو مکس و اس 21 اولترا را به طور کامل بررسی و مقایسه کردیم. این گوشی ها پرچم داران نسل های قبلی خود هستند و در رقابتی بسیار شدید از لحاظ قیمت و ویژگی ها سعی در جذب مشتری در بازار هدف را دارند.
شاید فکر کنید اینکه می تواند یک کمپانی و محصولاتش را به ایده آل ترین حالت ممکن نزدیک کند ارائه بیشترین امکانات در مقابل کمترین قیمت باشد. این تا حدی صحیح است اما شاید همه آن چیزی نباشد که شما از واقعیت می دانید. زیرا بازار هدف این دو کمپانی کاملا باهم تفاوت دارد و سیاست های کمپانی های بزرگ ساخت گوشی برای حذف بخشی از سهم بازار کاملا باهم متفاوت است. البته ما در این مقاله به دور از تعصب و به صورت بی طرفانه این دو گوشی را از لحاظ مشخصات فنی و تخصصی بررسی کردیم.
برای یک تعمیرکار گوشی های موبایل معنی کیفیت گوشی کمی متفاوت است زیرا تعمیرکاران هر روز با تعمیر قطعات مختلف گوشی سر و کار دارند و بهتر از همه با کیفیت قطعات و مشکلات هر گوشی آشنا هستند.
این نکته بسیار حائز اهمیت است که در صورت بروز ایراد برای گوشی های همراه این گوشی ها باید حتما توسط یک متخصص تعمیرات گوشی هوشمند آموزش دیده و باتجربه به صورت اصولی تعمیر شود.
مرکز تعمیراتی الوموبایل با سالها تجربه، انواع گوشی و تبلت شما را با کمترین هزینه ممکن و با ارائه ضمانت تعمیرات یک ماهه تعمیر می کند. همچنین شرکت الوموبایل ضمانت می دهد تمام قطعات مصرف شده در گوشی شما کاملا ارجینال و از بهترین کیفیت موجود در بازار موبایل باشد.

تعمیرات موبایل در الوموبایل

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات