آموزش پروگرام هارد موبایل

آموزش پروگرام هارد موبایل

خراب شدن هارد موبایل یکی از مشکلات رایجی است که افراد زیادی با آن مواجه می شوند، دلایل زیادی می توانند موجب خراب شدن و سوختن هارد موبایل شما شوند.

وارد شدن ضربه و آب خوردگی از اصلی ترین و مهم ترین عواملی هستند که باعث مشکل در هارد گوشی می شوند، هنگامی که در اثر ضربه و نفوذ آب به درون گوشی، هارد آسیب می بیند، امکان دارد خیلی زود مشکل را بروز ندهد؛ ولی بعد از مدتی امکان دارد، به طور ناگهانی گوشی شما خاموش شود و هرگز روشن نشود، هنگامی که با این مشکل مواجه شدید به احتمال زیاد هارد گوشی دچار آسیب شده است.

ما در این مقاله به آموزش پروگرام هارد موبایل می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

هارد چیست؟  آموزش پروگرام هارد موبایل

یک دستگاه ذخیره سازی سخت افزاری است که در گوشی و رایانه برای نصب سیستم عامل ها، برنامه ها و ذخیره فایل های دیگر ضروری است، یک گوشی بدون دستگاه هارد، کاربران نمی توانند اسناد شخصی و برنامه های مورد نیاز را ذخیره کنند.

حجم روزافزون داده ها ما را به یافتن راه های ایمن برای ذخیره آن سوق می دهد، مردم برای نگهداری داده های حیاتی به یک دستگاه ذخیره سازی دائمی مانند هارد نیاز دارند.

درایو دیسک سخت (HDD)، هارد دیسک یا دیسک ثابت یک دستگاه ذخیره‌سازی الکترو مکانیکی داده است که داده‌های دیجیتال را با استفاده از ذخیره‌سازی مغناطیسی با یک یا چند صفحه سفت و سخت که به سرعت در حال چرخش هستند و با مواد مغناطیسی پوشانده شده‌اند، ذخیره و بازیابی می‌کند.

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی 

هارد چیست؟

وظایف هارد گوشی  آموزش پروگرام هارد موبایل

  • هارد دیسک دو وظیفه اصلی دارد: ذخیره سازی داده ها و فراهم کردن فضا برای سیستم عامل و برنامه های کاربردی.
  • داده ها بر روی صفحات دیسک در دایره های متحدالمرکز به نام آهنگ ذخیره می شوند، آهنگ‌ها به بخش‌ هایی تقسیم می‌ شوند که هر کدام می‌ توانند مقدار مشخصی داده را در خود نگه دارند، هدهای خواندن و نوشتن در مسیر حرکت می کنند و در حالی که دیسک از کنار آنها می چرخد، داده ها را می خوانند یا می نویسند.

 

ظرفیت ذخیره سازی هارد دیسک چقدر است؟

ظرفیت ذخیره سازی استاندارد از 16 گیگابایت تا 2 ترابایت و بیشتر است، ببینید کدام فضای ذخیره سازی متناسب با نیاز شما است.

 

چه زمانی باید هارد گوشی را تعویض کنیم؟

همانطور که گفتیم، خراب شدن هارد موبایل یکی از مشکلات رایجی است که افراد زیادی با آن مواجه می شوند، نکته مهم این است که از کجا و چگونه متوجه شویم مشکل ایجاد شده در گوشی از هارد است؟

باید بگوییم که خراب شدن هارد گوشی ها، دارای نشانه ها و علائمی است که در صورت مشاهده این علایم، متوجه خواهید شد که هارد گوشی شما آسیب دیده است.

لازم به ذکر است که هر کدام از این علائم و نشانه ها، خبر از آسیب دیدن هارد می دهد؛ ولی به طور صد در صد نمی توان گفت که حتما هارد خراب شده است.

  • برای مثال هنگامی که هارد گوشی آسیب ببیند امکان دارد گوشی به صورت مداوم روشن و خاموش شود.
  • یکی از نشانه هایی که به طور قطع خراب بودن و سوختن هارد را نشان می دهد، زمانی است که روی گوشی هیچ اطلاعاتی را نمی توان ریخت یا پاک کرد.
  • نشان دادن پیغام هایی مانند Encrypt Unsuccessful یا Internal storage damaged در زمان بالا آمدن سیستم عامل گوشی از علایم سوختن هارد است.
  • قبل از تعمیر هارد باید به درستی تشخیص دهید که هارد به تعمیر یا تعویض نیاز دارد، بعد از این که عیب یابی کردید باید تشخیص داد که مشکل از خود هارد یا دامپ هارد است.
  • بعضی وقتها هاردی را که خراب است را می توانیم پروگرام هارد کنیم و درست شود؛ ولی بعضی وقتها پارتیشن­های هارد سوخته است و اینجا باید که هارد را تعویض کنید و تعمیر کردن آن مشکل را رفع نمی کند.

 

علت خراب شدن هارد موبایل

  • بعضی اوقات اشتباهات ما موجب سوختن و خرابی هارد موبایل می شود، برای مثال وقتی که می خواهید گوشی را ریست فکتوری کنید حتما کنید که شارژ باتری گوشی شما بیشتر از 70 درصد باشد.
  • ریست کردن گوشی یک فرآیند است که به ولتاژ بالایی نیاز دارد؛ اگر هنگام ریست کردن میزان شارژ باتری گوشی شما کم باشد ولتاژ کافی نمی تواند به هارد گوشی برسد؛ در نتیجه موجب سوختن و آسیب به هارد موبایل شما شود.
  • ضربه به گوشی و همچنین نفوذ آب به درون گوشی، استفاده از شارژر نامناسب، تمام این موارد می توانند موجب آسیب رساندن به هارد موبایل شوند.

 

آموزش پروگرام هارد موبایل

پروگرام هارد گوشی، یکی از معضلات و کار های دشوار پیش روی تعمیرکاران موبایل است، هنگامی که هارد موبایل دچار مشکل و ایراد می­ شود، برای تعمیر کردن آن باید به یک فرد متخصص در تعمیر هارد گوشی مراجعه کنید، که بتواند با استفاده از نرم افزارهای موجود جهت پروگرام هارد موبایل و تعمیر آن استفاده کند.

برای پروگرام هارد موبایل باید مراحلی که در زیر آمده است را به ترتیب انجام دهید:

  • اول از همه باید باکس و همچنیم درایور و آخرین ورژن نرم افزار را روی سیستم نصب کنید تا بتوانید بدون هیچ گونه مشکلی کار خود را انجام دهید.
  • بعد از نصب برنامه، مهمترین و اصلی ترین قسمت کار تنظیم درست باکس است تا انواع هارد را بتوانید به درستی شناسایی کند.
  • در صورتی که تنظیمات نرم افزار صحیح نباشد بعضی از هارد های گوشی به خوبی نمی توانند بکاپ دهند و وسط کار برنامه، مشکل ایجاد می شود و ارور می­دهد، گاهی اوقات به دلیل تنظیمات نادرست برنامه، برخی از هارد ها می­ سوزند، در نتیجه انجام درست تنظیمات اولیه بسیار مهم است.
  • هیچ وقت با یک هارد خام نمیتواند موبایل را روشن کند، به م
  • جموعه اقدامات و کار هایی که روی هارد خام انجام می شود، تا برای نصب و روشن کردن موبایل آماده شود، پروگرام هارد گفته می شود.

دوره ی پیشنهادی : تعمیرات گوشی سامسونگ به صورت کاملا تخصصی 

مراحل پروگرام هارد موبایل به صورت زیر است:

  1. گرفتن اینفو آموزش پروگرام هارد موبایل

روی گزینه Check EMMC کلیک کنید، تا مشخص شود که هارد دارای پروگرام است یا خیر.

  1. فرمت کردن هارد

باید از سر برگ Advanced گزینه های Factory Reset + Format را بزنید.

انجام این مرحله برای مشخص کردن اینکه اگر هارد دارای پروگرام است، فرمت شده و برای پروگرام گوشی جدید آماده شود؛ در نتیجه برای هارد های تازه لازم نیست.

  1. تغییر cid سه

این مرحله فقط برای وقتی کاربرد دارد که از هاردی جز هارد خود گوشی میخواهید استفاده کنید و یا وقتی که میخواهید از یک هارد با حجم پایین تر یا بالاتر استفاده کنید، انجام میشود.

برای تغییر دادن cid از Advanced روی گزینه  eMMC ChangeCID کلیک کنید و حالا در پنجره ای که باز شده است، می توانید cid مورد نظر خود را وارد کنید و write را بزنید.

  1. سایز بندی  آموزش پروگرام هارد موبایل

از eMMC HW Partitions باید ROM2, ROM3 size را طبق فایل اینفو حتما مشخص کنید.

بعد نیز RPMB Block size را طبق فایل اینفو کامل کنید.

بعد از این مراحل Write to exCSD را بزنید.

توجه داشته باشید که این مرحله را حتما پیش از مراحل بعدی باید انجام دهید؛ زیرا سایزبندی می تواند اطلاعات هارد را پاک کند.

  1. بوت کانفیگ

برای این مرحله از سر برگ eMMC config

در بخش config presets

با توجه به نوع cpu گزینه مناسب را می توانید انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که انجام این مرحله به هیچ وجه اطلاعات هارد را پاک نمی کند.

  1. رایت دامپ

خواندن اطلاعاتی که روی هارد است، از یک کیلو بایت تا تمام فضای هارد را دامپ گرفتن می گویند.

به طور مثال می توانیم از یک هارد ۴ گیگ از صفر تا ۵۱۲ مگابایت اطلاعات را بخوانیم در این صورت به آن دامپ ۵۱۲ مگابایتی می گویند.

اما وقتی که از تمام هارد دامپ بگیرید، به آن فول دامپ می گویند.

دامپ را در اختیار شما قرار نمی دهند و خود شما از هارد سالم باید بکاپ بگیرید.

دامپ به چند روش متفاوت رایت میشود، که در زیر به آنها می پردازیم.

 

رایت کردن از طریق Emmc general

برای این کار اول به قسمت emmc general رفته

و روی write all emmc regions at one کلیک می کنیم.

از قسمت ROM1 باید دامپ مناسب را انتخاب کنید تا بخش های دیگر نیز به صورت اتوماتیک انتخاب شوند.

در پایان گزینه write all را بزنید و منتظر تمام شدن رایت شوید.

در صورتی که دامپ فول باشد بعد از اتمام جایگذاری به فلش نیاز نیست و گوشی می تواند کامل بالا بیاید و تنها کافی است که سریال رایت شود.

 

 رایت دامپ از روش write by vendor  آموزش پروگرام هارد موبایل

از قسمت Vendor اول cpu یا برند مناسب را باید انتخاب کنید.

بعد از آن فایل rawprogram0 را انتخاب کنید و در پایان رایت را بزنید.

ما در این مقاله به آموزش پروگرام هارد موبایل پرداختیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

آموزش پروگرام هارد موبایل

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات