علت ریستارت و خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ

راه حل های رفع مشکل خاموش شدن گوشی‌های  A51 و A50 سامسونگ

خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ همچنین ریستارت آنها یکی از مشکلاتی است که امروزه افراد زیادی به این دلیل به تعمیرگاه های موبایل مراجعه داشته اند. اگر شما هم با مشکل ریستارت و خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 مواجه شده اید و گوشی شما روشن نمی شود با خواندن این مقاله می توانید علت آن را تشخیص دهید و همچنین با راه حل های رفع این مشکل آشنا شوید. وقتی گوشی هوشمندی با مشخصات سخت افزاری بسیار مناسب مانند سامسونگ گلکسی A51 و A50 به طور تصادفی خاموش می شود، همیشه چند احتمال وجود دارد. شاید ناشی از مشکل سیستم عامل یا سخت افزار باشد. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید مشکل از چه قرار است، باید گوشی خود را عیب یابی کنید و دلیل انتشار این مقاله به همین دلیل است. در این مقاله، به شما کمک می‌کنیم دلیل خاموش شدن تصادفی گلکسی A۵۱ و A۵۰ خود را مشخص کنید. ما سعی می کنیم دستگاه را عیب یابی کنیم و هر احتمالی را در نظر بگیریم و راه حل هر کدام را برای شما توضیح دهیم، تا زمانی که دلیل بروز این مشکل برای ما روشن شود. اگر شما یکی از دارندگان این گوشی هستید و در حال حاضر با همین مشکل مواجه هستید، به خواندن ادامه دهید زیرا این مقاله ممکن است به هر طریقی بتواند به شما کمک کند.

 

علت احتمالی خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ

  • حجم بالای گوشی یا وجود برنامه های مخرب
  • خراب شدن و ضعف باتری گوشی A۵۱ و A۵۰
  • خراب شدن شارژر و شارژ نشدن گوشی A۵۱ و A۵۰
  • خراب شدن دکمه های کناری گوشی A۵۱ و A۵۰
  • خراب شدن صفحه نمایش گوشی A۵۱ و A۵۰
  • آبخوردگی گوشی یا داشتن رطوبت در گوشی A۵۱ و A۵۰
  • سوختن قسمت cpu گوشی A۵۱ و A۵۰

پیشنهاد ویژه : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی

علت احتمالی خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ

 

حجم بالای گوشی یا وجود برنامه های مخرب

یکی از اولین عواملی که باعث ریستارت یا خاموشی گوشی سامسونگ A۵۱ و A۵۰ شما می شود نصب کردن برنامه های ویروسی و مخرب از منابع نامعتبر است.

در صورتی که به تازگی برنامه ای نصب کرده اید که مشکوک است، احتمال دارد همین برنامه علل اختلال در سیستم عامل گوشی گلکسی A۵۱ و A۵۰ شما شده است.

بعضی مواقع نیز حجم بالای گوشی و نصب کردن بیش از حد برنامه ها در گوشی A۵۱ و A۵۰ باعث بروز مشکل می شود.

در صورتی که اخیرا به صورت مداومروی گوشی خود پیغام حافظه پر است را دریافت می کنید، احتمالا حجم بالای گوشی موجب فشار به هارد گوشی گلکسی A۵۱ و A۵۰ شما شده است؛ بنابراین باعث سوختن هارد گوشی شما می شود.

 

خراب شدن و ضعف باتری گوشی A51 و A50

اگر چند سالی از گوشی سامسونگ A۵۱ و A۵۰ خود استفاده می کنید و باتری گوشی تان به طور ناگهانی خالی می شود، حتی بدون استفاده کردن از گوشی خود، شارژ گوشی تان خالی می شود یا اینکه گوشی روی درصدهای بالای شارژ به طور ناگهانی خاموش می شود و وقتی گوشی خود را مجدد روشن می کنید شارژ کمتر یا صفر شده است. باید به خراب شدن باتری گوشی شک کنید.

بعضی مواقع ضعف باتری موجب خوابیدن باتری گوشی می شود. که باید توسط یک تکنسین موبایل با منبع تغدیه به باتری گوشی شوک وارد شود.

 

خراب شدن شارژر و شارژ نشدن گوشی A51 و A50

اگر پیش از خاموش شدن گوشی A۵۱ و A۵۰ درصد شارژ  پایین بوده و به طور ناگهانی خاموش نشده است و با تمام شارژ، گوشی خاموش شده است و هر چقدر تلاش کرده اید گوشی را به شارژر وصل کنید، گوشی دیگر روشن نشده است، در این صورت باید به خراب شدن شارژر و بعد از آن به خراب شدن سوکت شارژ و در اخر به خراب شدن مدار شارژ گوشی شک کنید.

 

خراب شدن دکمه های کناری گوشی A51 و A50  خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ

یکی دیگر از علت ریستارت و خاموش شدن گوشی‌های A۵۱ و A۵۰ سامسونگ احتمال دارد از خراب شدن یا گیر کردن دکمه های کناری گوشی باشد.

سعی کنید با فشار دادن دکمه های کم و زیاد یا دکمه های خاموش و روشن این مورد را بررسی کنید. طوری که بعد از فشار دادن به حالت خود برگردند و هیچ گونه گیر کردن و تداخلی نداشته باشند.

 

خراب شدن صفحه نمایش گوشی A51 و A50

از علت های شایع و خاموش و سیاه شدن زیاد صفحه گوشی A۵۱ و A۵۰ خراب شدن تاچ ال سی دی گوشی است.

برای تشخیص دادن این مشکل، با سیم کارت داخل گوشی، به شماره خود زنگ بزنید، در صورتی که صدای زنگ شنیدید، به این معناست که تاچ ال سی دی خراب شده است.

 

آبخوردگی گوشی یا داشتن رطوبت در گوشی A۵۱ و A۵۰

برای تشخیص دادن این مورد، باید گارد محافظ گوشی خود و خشاب سیم کارت گوشی را خارج کنید. در صورتی که اثری از مایعات در گوشی دیدید، مطمئن شوید که گوشی شما بر اثر آبخوردگی و رطوبت دیدن خاموش شده است.

 

سوختن قسمت cpu گوشی A51 و A50  خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ

اگر گوشی A۵۱ و A۵۰ شما بدون دلیل و هیچ گونه ضربه و ابخوردگی خاموش شده است، احتمال خراب شدن و سوختن قسمت cpu گوشی وجود دارد.

قسمت cpu پردازنده گوشی است که دارای نقش اساسی در عملکرد گوشی است و در صورت خراب شدن و سوختن آن گوشی دیگر روشن نمی شود. و حتما باید تعویض شود.

 

راه حل های رفع مشکل خاموش شدن گوشی‌های  A51 و A50 سامسونگ

اگر گوشی شما هیچ نشانه ای از آسیب فیزیکی یا ابخوردگی نداشته باشد، در اینجا کارهایی وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید.

  • گوشی خود را به شارژر وصل کنید.

شما باید بدانید که اگر گوشی به یک منبع برق ثابت وصل باشد چگونه کار می کند؛ به همین دلیل است که باید آن را به شارژر وصل کنیم.

بنابراین، شارژر را به یک پریز دیواری وصل کنید و سپس با استفاده از کابل اصلی، گوشی خود را به شارژر آن وصل کنید. در حالی که شارژ می شود، مانند همیشه از آن استفاده کنید تا ببینید آیا همچنان خود به خود خاموش می شود یا خیر. اگر هنوز هم وجود مشکل ریستارت گوشی ادامه دارد، پس احتمالاً مشکل از سیستم عامل است که باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.

اما در صورتی که گوشی شما خاموش نشد، ممکن است مشکل مربوط به سخت افزار باشد، اما به عیب یابی خود ادامه دهید.

پیشنهاد ویژه : تعمیرات گوشی سامسونگ با گارانتی

 

  • پارتیشن کش را پاک کنید.  خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ

گاهی اوقات حافظه پنهان سیستم خراب می شود و زمانی که این اتفاق می افتد، ممکن است مشکلات عملکردی رخ دهد و این می تواند دلیل خاموش شدن تلفن شما به خودی خود بدون هیچ دلیلی باشد. اگر با انجام روش اول مشکل برطرف نشد، باید پارتیشن کش را پاک کنید تا کش قدیمی حذف شود و با یک پارتیشن جدید جایگزین شود. در اینجا نحوه پاک کردن پارتیشن کش را برای شما توضیح می دهیم.

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • کلید افزایش صدا و کلید Bixby را فشار داده و نگه دارید ، سپس کلید پاور را فشار داده و نگه دارید.
  • وقتی آرم گوشی‌های گلکسی A۵۱ و A۵۰ نشان داده شد، هر سه کلید را رها کنید.
  • گوشی‌های A۵۱ و A۵۰ شما همچنان در حالت بازیابی راه اندازی می شود. هنگامی که یک صفحه سیاه با متون آبی و زرد مشاهده کردید، به مرحله بعدی بروید.
  • کلید کاهش صدا را چندین بار فشار دهید تا پارتیشن پاک کردن حافظه پنهان برجسته شود.
  • برای انتخاب، کلید پاور را فشار دهید.
  • کلید کاهش صدا را فشار دهید تا آنها را برجسته کنید و برای انتخاب کلید روشن/خاموش را فشار دهید.
  • هنگامی که پارتیشن پاک کردن کش کامل شد، Reboot system nowبرجسته می شود.
  • برای راه اندازی مجدد دستگاه، کلید پاور را فشار دهید.
  • هنگامی که گلکسی A۵۱ و A۵۰ شما با موفقیت راه اندازی مجدد شد، سعی کنید به دقت بررسی کنید که آیا هنوز هم خود به خود خاموش می شود یا خیر.

 

  • از فایل های خود بک آپ بگیرید و گوشی خود را ریست کنید.

اگر گوشی شما هیچ نشانه ای از آسیب فیزیکی یا ایخوردگی ندارد و به شرطی که سیستم عامل به هیچ وجه اصلاح نشده باشد، می توانید با انجام ریست اصلی این مشکل را برطرف کنید. با این حال، قبل از آن، مطمئن شوید که یک کپی از فایل‌ها و داده‌های مهم خود ایجاد کنید زیرا حذف می‌شوند. پس از آن، حساب های گوگل و سامسونگ خود را حذف کنید تا قفل نشوید و سپس این مراحل را برای تنظیم مجدد گوشی خود دنبال کنید:

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • کلید افزایش صدا و کلید Bixby را فشار داده و نگه دارید ، سپس کلید پاور را فشار داده و نگه دارید.
  • وقتی آرم گوشی های گلکسی A۵۱ و A۵۰ نشان داده شد، هر سه کلید را رها کنید.
  • گوشی گلکسی A۵۱ و A۵۰ شما همچنان در حالت بازیابی راه اندازی می شود. هنگامی که یک صفحه سیاه با متون آبی و زرد مشاهده کردید، به مرحله بعدی بروید.
  • کلید کاهش صدا را چندین بار فشار دهید تا “wipe data / factory reset” نشان داده شود.
  • برای انتخاب دکمه پاور را فشار دهید.
  • کلید کاهش صدا را فشار دهید تا گزینه بله ظاهر شود.
  • دکمه پاور را فشار دهید تا بازنشانی اصلی را انتخاب و شروع کنید.
  • وقتی بازنشانی اصلی کامل شد، گزینه Reboot system now ظاهر می‌شود.
  • برای راه اندازی مجدد دستگاه، کلید پاور را فشار دهید.

پس از تنظیم مجدد، گوشی خود را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید و چیزی را نصب نکنید. درعوض، از نزدیک مشاهده کنید تا بدانید که آیا گوشی شما هنوز خود به خود خاموش می شود یا خیر. اگر هنوز هم وجود دارد، وقت آن است که به یک تکنسین موبایل مراجعه کنید تا آن را بررسی کند.

امیدوارم که توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم گوشی گلکسی A۵۱ و A۵۰ خود را که به طور تصادفی خاموش می شود، تعمیر کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

1 دیدگاه دربارهٔ «علت ریستارت و خاموش شدن گوشی‌های A51 و A50 سامسونگ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات