افزایش امنیت گوشی

افزایش امنیت گوشی

امروزه یکی از اصلی ترین و پرکاربردترين ابزارهایی که از آن استفاده می‌ کنیم گوشی های هوشمند هستند. شما می توانید از طریق گوشی های هوشمند با خانواده و دوستانتان از طریق برنامه هایی مانند تلگرام، واتساپ و … ارتباط برقرار کنید، ایمیل های کاری خود را بررسی ‌کنید و … بنابراین گوشی هوشمند شما حاوی اطلاعات حیاتی و شخصی شما است. امینت این اطلاعات و حفظ آن موضوع بسیار پر اهمیت و مهمی است. در ادامه مطالبی درباره امنیت گوشی بیان می کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید:

 

راهکار های افزایش امنیت گوشی

محافظت از اطلاعاتی که در گوشی هوشمندتان موجود است به نوعی حفظ حریم شخصی شما محسوب می ‌شود. بدون شک هیچ کدام از ما تمایل نداریم که گوشی هوشمندمان به دست غریبه ‌ای واگذار شود و او بتواند به اطلاعات آن دسترسی داشته باشد. حال سوال این است که ما چگونه می ‌توانیم امنیت گوشی هوشمندمان را افزایش دهیم؟ سیستم عامل اندروید از نظر حفاظت از حریم شخصی یک سیستم عامل بسیار قدرتمندی محسوب می ‌شود. روش های مختلفی در این سیستم عامل برای افزایش امنیت وجود دارد. برخی از راهکار های افزایش امنیت گوشی عبارت اند از:

  • استفاده از قفل صفحه

دوره پیشنهادی : تعمیر موبایل به صورت تخصصی و جامع

استفاده از قفل صفحه

دوره پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت تخصصی و جامع

یکی از ساده ترین روش هایی که از طریق آن می ‌توانید امنیت دستگاه اندروید خود را افزایش دهید و از حریم شخصی خود حفاظت کنید، استفاده از قفل صفحه نمایش است. دستگاه ها این قابلیت را دارند که  برای آن ها قفلی انتخاب کنید و فقط می‌ توانید با وارد کردن قفل صفحه به دستگاه دسترسی داشته باشید. قفل صفحه می‌ تواند به صورت عدد، الگو و …. باشد. در دستگاه هایی که قابلیت اسکنر اثر انگشت دارند قفل صفحه می ‌تواند دارای تایید اثر انگشت باشد. یکی از اولین و ابتدایی ترین اقداماتی که گوشی های اندروید از آن بهره‌ مند هستند، تعیین قفل صفحه است. می ‌توان از این قابلیت به منظور حفاظت از حریم شخصی و اطلاعات و افزایش امنیت گوشی استفاده کرد.

  • فعال کردن قابلیت Encrypt phone افزایش امنیت گوشی

این قابلیت به معنای رمزنگاری گوشی است که اگر آن را فعال کنید اطلاعاتی که در دستگاه شما وجود دارد غیرقابل خواندن می ‌شوند. یعنی اگر گوشی خود را گم کرده باشید، اطلاعات شخصی شما حفاظت می ‌شوند. اگر قصد فعال کردن این قابلیت را دارید ابتدا وارد Settings شوید و بعد وارد گزینهSecurity  شده و گزینهEncryption  را انتخاب کنید. با تعیین یک قفل این قابلیت  فعال می ‌شود. یکی از روش های موثر در حفظ حریم شخصی و افزایش امنیت گوشی، فعال کردن این قابلیت است.

  • استفاده آگاهانه از سرویس های مکان یاب افزایش امنیت گوشی

یکی از قابلیت های بسیار پرکاربردی که در سیستم عامل اندروید ارائه شده است مربوط به سرویس‌ مکان‌ یاب می شود. با فعال سازی این قابلیت در کنار برنامه هایی مانند گوگل مپ به امکانات زیاد و قابل توجهی دسترسی پیدا می‌ کنید. فعال کردن این قابلیت به معنای تعقیب کردن تمام فعالیت شما در طول روز است. پس از این سرویس ها به صورت آگاهانه استفاده کنید.

  • Opt our of interest – based ads

برنامه هایی که در گوشی همراه خود نصب می‌ کنید دارای تبلیغات درون برنامه ‌ای هستند. این تبلیغات یکی از اصلی ترین روش کسب درآمد این برنامه ها محسوب می ‌شوند. در تلفن همراه می توانید با فعال کردن این قابلیت اطلاعات خصوصی خود را در برابر این تبلیغات محافظت کنید.

  • فقط از گوگل پلی استفاده کنیدافزایش امنیت گوشی

 یکی از راه های افزایش امنیت گوشی استفاده از گوگل پلی برای دانلود برنامه ها به جای دانلود از سایت های متفرقه است. تلاش کنید که فقط از طریق گوگل پلی برای تلفن همراهتان اپلیکیشن ‌ها را دانلود کنید. استفاده از برنامه های دیگر که مورد تایید گوگل نباشند، می‌ تواند خطر های امنیتی را به دنبال داشته باشد. اپلیکیشن هایی که در فروشگاه گوگل پلی موجود هستند، فاقد هر گونه ویروس و بدافزار هستند، بنابراین همواره سعی کنید از این منبع استفاده کنید.

  • از نسخه پولی اپلیکیشن ها استفاده کنید افزایش امنیت گوشی

توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی به روش خاصی کسب درآمد می ‌کنند. این افراد در برخی موارد اپلیکیشن رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌ دهند. این اپلیکیشن حاوی تبلیغات و گاهی مخرب است. در این صورت کاربر از منبع رایگان استفاده نمی ‌کند. در موارد دیگر توسعه دهندگان نسخه برنامه بدون تبلیغ را در بازار عرضه می ‌کنند که کاربر برای استفاده از آن باید مبلغی را بپردازد. امروزه که حفظ اطلاعات شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است، توصیه می ‌کنیم گزینه دوم را انتخاب کنید و هزینه ناچیزی را بپردازید تا از هر گونه ریسک امنیتی دور بمانید.

  • از اپلیکیشن های حفاظتی استفاده کنید افزایش امنیت گوش

برای افزایش امنیت گوشی و حفظ اطلاعات شخصی‌ تان بهتر است از اپلیکیشن های حفاظتی مانندBitDefender Clueful  استفاده کنید. این اپلیکیشن تمامی برنامه های نصب شده شما را بررسی می‌ کند و اطلاعاتی که این برنامه ها به آن دسترسی دارند را برایتان افشا می‌ کند. استفاده از این برنامه به جهت کنترل عملکرد سایر اپلیکیشن ها بسیار موثر خواهد بود. شما نیز می‌ توانید از برنامه های آنتی ویروس و فایروال و برنامه هایی از این قبیل را در دستگاه خود استفاده کنید. این برنامه ها در شرایط خاص به واقع عمل می‌ کنند.

  • برای سرویس های ذخیره سازی ابری تدابیر امنیتی دقیق تری را در نظر بگیرید

سرویس های ذخیره سازی ابری امروزه از محبوبیت فراوانی در بین کاربران برخوردار شده اند. از طریق این سرویس ها می ‌توانید فایل پشتیبان یا همان بک ‌آپ را از اطلاعات دستگاه خود تهیه کنید. در نتیجه اگر تلفن همراه شما به سرقت رود، اطلاعات شخصی شما پایمال می ‌شود.

 

جمع بندی

در این مقاله افزایش امنیت گوشی را مورد بررسی قرار دادیم. امروزه ویروس ها و بدافزارهای مخرب بسیاری به منظور آلوده کردن دستگاه شما ارائه شده اند که باید از وجود آن ها آگاه باشید. این ویروس ها و بد افزارها می‌ توانند با روش های خاصی از اطلاعات شخصی شما و امنیت افراد سوءاستفاده کنند. شما می ‌توانید با راهکار هایی که در این مقاله شرح دادیم از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات