مشکلات رایج گوشی های سامسونگ و راه حل آن ها

آموزش تعمیرات موبایل

همه ما گوشی های سامسونگ را با سری گلکسی می شناسیم. خیلی از ما حتی آنهایی که از گوشی های آیفون استفاده می کنند یکی از مدل های سری گلکسی سامسونگ را داشته اند. سال هاست سامسونگ با کیفیت بالای گوشی های سری گلکسی خود، بازار بسیاری از رقبا را تصاحب کرده است.
اما هیچ محصولی حتی با کیفیت ترین محصولات، بدون ایراد و نقص نیستند. مشکلات رایج گوشی های سامسونگ مانند هر محصول فناورانه دیگر همیشه برای مشتریان دردسرساز بوده است. البته گوشی های میان رده سامسونگ طبیعتا از مشکلات بیشتری برخوردار هستند.
در این مقاله مشکلات رایج گوشی های سامسونگ و راه حل آن ها را بررسی می کنیم.

مشکل قطع شدن بلوتوث

یکی از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ قطع شدن مکرر بلوتوث دستگاه است. در ابتدا بلوتوث برای انتقال داده هایی مانند عکس و فیلم مورد استفاده قرار می گرفت. سرعت انتقال داده از طریق بلوتوث نسبت به تکنولوژی نسل قبل آن یعنی اینفرارد از یک جهش در سرعت برخوردار بود. اما امروزه با توجه به فناوری های جدید دیگر کمتر کسی از بلوتوث برای انتقال داده استفاده می کند و استفاده از بلوتوث صرفا محدود به اتصال گجت های جانبی مانند هدفون و اسپیکر شده است.
یکی از مشکلاتی که اتصال دستگاه های دیگر به موبایل از طریق بلوتوث به آن دچار است، قطع و وصل شدن مکرر ارتباط است. این مشکل در برخی مواقع می تواند واقعا دردسرساز و نا امید کننده باشد.
یکی از دلایل این مشکل می تواند به دلیل نرم افزارهای پیشفرض مربوط به بهینه سازی مصرف باتری در گوشی سامسونگ باشد. دلیل دیگر، اتصال همزمان دو دستگاه به گوشی است. مثلا اگر هدفون و ساعت هوشمند همزمان به گوشی متصل باشند این اختلالات در اتصال بلوتوث می تواند طبیعی باشد. برای اینکه مطمئن شوید دلیل قطع و وصل شدن بلوتوث از این مورد است یا نه می توانید یکی از دستگاه ها را قطع کنید تا بتوانید پایداری اتصال را بررسی کنید.
یکی از اپلیکیشن هایی که جایگزین روش بلوتوث شد و سرعت انتقال داده باورنکردنی را به همراه داشت اپلیکیشن Share it است. البته این برنامه می تواند با درگیر کردن بلوتوث و وای فای باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها شود. همین مشکل باعث می شود خیلی از افرادی که از گوشی های سامسونگ استفاده می کنند ترجیح دهند برای انتقال داده از راه های دیگری بهره ببرند. بنابراین یکی از دلایل ایجاد اختلال در ارتباط بلوتوث می تواند استفاده از همین اپلیکیشن باشد.

بهترین فرصت مهارت آموزی و کسب درآمد( روی لینک زیر کلیک کنید)

آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل

 

مشکل خالی شدن شارژ باتری گوشی‌های سامسونگ

مشکل خالی شدن شارژ باتری یکی از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ است. یکی از دلایل بروز این مشکل وجود ایراد در سنسور سنجش نور محیط گوشی است. اگر این سنسور به درستی کار نکند نور صفحه گوشی حتی در حالتی که نیازی به آن نباشد تا آخرین درجه خود باقی می ماند که می تواند به سرعت باتری را تخلیه کند. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است ابتدا حالت AOD گوشی خود را خاموش کنید. این حالت برای گوشی های با صفحه نمایش AMOLED امکان پذیر است.
مشکل زود خالی شدن شارژ همچنین می تواند به دلیل وجود اپلیکیشن های مخرب باشد. اما چگونه می توان این برنامه را پیدا کرد؟ برای پیدا کردن اپلیکیشن هایی که در مصرف باتری اختلال وارد می کنند به تنظیمات گوشی رفته و از گزینه Battery and device care وارد بخش Battery می شویم. اگر روی نمودار نمایش داده شده در این قسمت بزنید نرم افزارها به ترتیب میزان استفاده از باتری برای شما به نمایش در می آیند. اگر نرم افزاری در بالای لیست وجود دارد که از ان استفاده نمی کنید، آن را حذف کنید.

داغ شدن بیش از حد گوشی سامسونگ

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ داغ شدن بیش از حد گوشی است. برای کم کردن اثر این مشکل به خصوص در فصل گرم سال از قاب های تیره و ضخیم استفاده نکنید.
داغ شدن گوشی هوشمند مخصوصا در مواقعی که برنامه های زیادی در گوشی باز است یا اینترنت سیم کارت گوشی برای مدت طولانی روشن است می تواند طبیعی باشد. اما اگر گوشی بدون دلیل داغ می کند، این یک ایراد غیر طبیعی است که باید رفع شود.
برای جلوگیری از بروز این مشکل اولا باید دقت کنید که گوشی را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. همچنین هنگامی که گوشی داخل شارژ است با آن کار نکنید. این کار هم می تواند باعث داغ شدن گوشی و در کل کاهش عمر باتری شود و هم کمی خطرناک است زیرا انفجار باتری گوشی در این حالت در موارد زیادی گزارش شده است.
حالت شارژ سریع گوشی نیز می تواند باعث شود گوشی داغ شود و داغ شدن گوشی به آی سی آن آسیب وارد می کند. در گوشی های سامسونگ می توان به راحتی حالت شارژ سریع را غیرفعال کرد. برای این کار از تنظیمات گوشی به بخش باتری بروید و دکمه مربوط به گزینه Fast charging را خاموش کنید.

لینک مرتبط : تعمیرات موبایل

مشکل دوربین گوشی سامسونگ

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ که خیلی از آن شکایت دارند مشکل دوربین این گوشی هاست. ایراد دوربین این گوشی ها این است که تصاویری به ثبت می رسانند که کیفیتی خیلی کمتر از مشخصات نامی خود از جمله رزلوشن و قدت زوم دارند.
در این مواقع، مشکل عمدتا از تنظیمات گوشی یا عدم مهارت خودتان در عکس برداری است.
ساده ترین و در عین حال رایج ترین دلیل ثبت عکس های بی کیفیت که خیلی از افراد به آن توجهی ندارند کثیف بودن لنز دوربین است. حتما قبل از عکس برداری با یک دستمال به آرامی دوربین گوشی خود را تمیز کنید. نحوه اشتباه فوکوس کردن شما روی سوژه یکی از دلایل ثبت عکس های تار است. قبل از عکس گرفتن روی سوژه کلیک کنید و منتظر شوید دوربین نقطه فوکوس تصویر را پیدا کند. همچنین بعد از گرفتن عکس تا چند ثانیه دوربین را روی سوژه نگه دارید تا عکس به طور کامل ثبت شود و سریع آن را حرکت ندهید.
یکی دیگر از دلایل عدم ثبت عکس با کیفیت دلخواه عدم توجه به نور کافی و با زاویه مناسب هنگام عکس برداری است. برای دوربین های با رزولیشن بالا مثل دوربین های پرچم دار بازار با رزلوشن 64 مگاپیکسلی، می توانید برای ثبت عکس های با کیفیت تر، از بخش تنظیمات، رزلوشن عکس را به 16 کاهش دهید. اما شاید تعجب کنید که چطور کاهش رزلوشن می تواند باعث افزایش کیفیت شود. در واقع این کار باعث می شود بازه دینامیکی عکس و قدرت زوم افزایش پیدا کند و از این طریق عکس با کیفیت بالاتری به ثبت برسد. قرار دادن دوربین روی رزلوشن کامل می تواند بر خلاف تصور عموم کیفیت عکس را کاهش دهد.

مشکل کار نکردن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

یکی از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ کار نکردن تاچ نمایشگر و یا پاسخ با تاخیر است. این ایراد می تواند به شدت آزار دهنده باشد زیرا در نبود دکمه در گوشی های نسل جدید تنها راه فرمان دادن به گوشی استفاده از تاچ آن و لمس صفحه نمایش است. در صورت از کار افتادن تاچ گوشی، عملا گوشی قابل استفاده نخواهد بود.
یکی از دلایل بروز این مشکل استفاده از گلس نامناسب روی صفحه نمایش گوشی است. استفاده از محافظ صفحه با کیفیت می تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند. همچنین با تنظیم گزینه Touch sensitivity از بخش Display در تنظیمات گوشی می توانید میزان حساسیت صفحه نمایش را افزایش دهید.
یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل وجود باگ نرم افزاری است که این مشکل با ریست کردن گوشی تا حد زیادی حل خواهد شد. با انجام روش ریست سه دکمه (دکمه پاور، ولوم بالا و پایین) می توانید گوشی را به راحتی ریست کنید.
ضربه دیدن گوشی و آسیب به نمایشگر نیز می تواند دلیل دیگر بروز این مشکل باشد که در این صورت مشکل کاملا سخت افزاری است و تاچ گوشی باید تعمیر و یا تعویض شود.

هنگ کردن گوشی سامسونگ

هنگ کردن و یا فریز شدن گوشی یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ است که کاربران زیادی را درگیر می کند. این مشکل دلایل مختلفی دارد.
یکی از دلایل هنگ کردن گوشی سامسونگ نصب نرم افزارهای مخرب و بهینه سازی نشده است. اگر این مشکل بعد از نصب نرم افزارهای جدید در گوشی شما ایجاد شده است باید آن نرم افزارها را حذف کنید و بررسی کنید که مشکل هنوز موجود است یا نه.
یک بار خاموش و روشن کردن گوشی در خیلی از موارد می تواند به سادگی مشکل گوشی را حل کند.

برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید حافظه داخلی پر نشود. اگر حافظه داخلی گوشی شما پر شود به طور طبیعی روی سرعت گوشی تاثیر می گذارد و حتی ممکن است باعث هنگ کردن آن شود. اگر مجبور به نگه داری اطلاعات زیادی در گوشی خود هستید سعی کنید از کارت حافظه جانبی استفاده کنید و درصدی از حافظه گوشی خود را همیشه خالی نگه دارید. برای استفاده از برنامه های سنگین و پراستفاده از نسخه لایت یا سبک استفاده کنید تا مقدار کش و رم کمتری از گوشی استفاده شود.
همچنین سعی کنید از والپیپرهای متحرک استفاده نکنید و ویجت ها را در صورت عدم استفاده حذف کنید. گوشی شما باید همیشه به آخرین نسخه سیستم عامل بروزرسانی شده باشد تا مشکلات نرم افزاری آن به حداقل برسد.
در گوشی های سامسونگ نیاز است گاهی گوشی به طور کامل ری استارت شود تا تمام نرم افزارهای باز دستگاه به طور کامل بسته شوند. این کار را می توانید در قسمت تنظیمات گوشی به صورت اتوماتیک نیز انجام دهید. مثلا تنظیم کنید که هفته ای دوبار ساعت 5 صبح گوشی یکبار ریست شود.

آموزش تعمیرات موبایل

روشن نشدن گوشی سامسونگ

شاید یکی از شوکه کننده ترین مشکلات رایج گوشی های سامسونگ این باشد که ببینید گوشی شما تحت هیچ شرایطی روشن نمی شود. در این حالت بیشتر از گوشی خود به فکر اطلاعات مهم داخل آن خواهید بود. در این مواقع قبل از مراجعه به تعمیرکار بهتر است این موارد را امتحان کنید:
اولا بهتر است همیشه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود داشته باشید تا بتوانید در این مواقع اطلاعات اصلی گوشی خود را بازیابی کنید.
ابتدا گوشی خود را در حالت شارژ قرار دهید. یکی از اصلی ترین دلایل در بروز این مشکل ایراد در باتری گوشی است.
این کار را با یک شارژر دیگر هم امتحان کنید تا ایراد از شارژر و آداپتور آن نباشد.
در مرحله بعد دکمه های ولوم بالا و پایین و پاور را نگه دارید تا ببینید آیا گوشی در این حالت روشن می شود یا نه. اگر گوشی شما روشن شود ولی نمایشگر چیزی نشان ندهد مشکل از صفحه نمایش شما است و خوشبختانه در این حالت می توانید گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و اطلاعات خود را بردارید اما باید برای تعمیر و یا تعویض صفحه نمایش اقدام کنید که البته هزینه زیادی هم دارد.

وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

در برخی موارد بعد از وصل کردن گوشی به وسیله کابل به کامپیوتر متوجه می شویم که کامپیوتر گوشی ما را شناسایی نمی کند. برای حل این مشکل ابتدا اطمینان حاصل کنید که کابل شما سالم است.
همچنین گوشی قبل از اتصال به کامپیوتر باید باز باشد و در صورت قفل بودن کامپیوتر آن را تشخیص نمی دهد. سپس گوشی خود را به یک کامپیوتر دیگر وصل کنید تا ببینید مشکل از گوشی شما می باشد یا کامپیوتر.
اگر مشکل از کامپیوتر باشد باید درایوهای کامپیوتر خود را آپدیت کنید. همچنین دقت داشته باید که بعد از وصل کردن کابل از گوشی به کامپیوتر از طریق File Transferبه گوشی خود اجازه اتصال به کامپیوتر را بدهید. به علاوه، گاهی اوقات اشکال می تواند از پورت USB کامپیوتر شما باشد که در این حالت باید سیم کابل را به یک پورت دیگر وصل کنید تا این ایراد را نیز بررسی کنید.

مشکل تشخیص حسگر اثر انگشت

یکی از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ ایجاد مشکل در حسگر اثر انگشت آن هاست. در گوشی های سامسونگ سه نوع حسگر اثر انگشت داریم. دسته اول به صورت فیزیکی و پشت قاب است. دسته دوم حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر نوری می باشد. نوع دیگر حسگرها که البته در گوشی های گران تر و پرچم دار گوشی سامسونگ دیده می شود زیر نمایشگر اولتراسونیک قرار دارد.
یکی از مشکلات این حسگرها برای حالتی که این حسگرها زیر نمایشگر نوری قرار داشته باشد محافظ صفحه نامناسب است. در این حالت باید محافظ صفحه را جدا کنید و دوباره امتحان کنید تا ببینید این مشکل دوباره وجود دارد یا نه.
یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل این است که تعریف کردن اثر انگشت به طور کامل و صحیح صورت نمی گیرد. از طرفی باید حسگر اثر انگشتی خود را به صورت مرتب تمیز کنید تا هنگام تعریف اثر انگشت به علت کثیفی اختلال ایجاد نشود.
راه دیگر حل این مشکل حذف کردن کامل تنظیمات مربوط به اثر انگشت و تنظیم مجدد آن است. همچنین به روز رسانی گوشی خود و آپدیت کردن مرتب نرم افزارها و سیستم عامل می تواند به عملکرد برنامه های مختلف از جمله اثر انگشت کمک کند.

جمع بندی مشکلات رایج گوشی های سامسونگ

در این مقاله مشکلات رایج گوشی های سامسونگ را بررسی کردیم. همانطور که مطالعه کردید خیلی از این مشکلات رایج نرم افزاری هستند و با انجام چند اقدام ساده و بروز کردن اپلیکیشن ها می توانند رفع شوند. در بیشتر موارد تشخیص اینکه مشکل گوشی نرم افزاری یا سخت افزاری است به عهده تعمیرکار حرفه ای می باشد.
یک تعمیرکار حرفه ای قادر خواهد بود هر ایراد گوشی را از جنبه های مختلف عیب یابی کند تا اطمینان حاصل کند مشکل به طور کامل رفع شده است. البته باید دقت داشته باشید که گوشی خود را به یک تعمیرکار باتجربه بسپارید زیرا در بسیاری از موارد دیده شده که تعمیر گوشی توسط افرادی با مهارت پایین و تجربه کم باعث آسیب به قطعات اصلی گوشی شده و هزینه بالاتری را روی دست فرد می گذارد.
یکی از مراکز معتبری که می توانید تخصصی ترین تعمیرات گوشی خود را به تکنسین های آن بسپارید مرکز تخصصی تعمیراتی الوموبایل است. این مرکز با سال ها کار و بهره مندی از متخصصان زبده با کمترین هزینه به تعمیر گوشی شما اقدام می کند.
از جمله مزایای تعمیر گوشی در این مرکز می توان به گارانتی یک ماهه تعمیرات، ضمانت اصالت قطعات و تحویل فوری گوشی تعمیر شده (کمتر از 48 ساعت) اشاره کرد.

بهترین پیشنهاد برای عزیزانی که علاقمند هستند در زمینه تعمیرات موبایل به بازار کار ورود پیدا کنند و بصورت حرفه ای مشغول به کار شوند شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۰۹۹۲ و یا همراه ۰۹۰۲۹۳۹۵۲۹۵ تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات