نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

آیا قصد خرید شارژر یا لوازم جانبی کابل USB برای گوشی خود را دارید اما نمی دانید اصل است یا تقلبی؟ در اینجا ما هر دو شارژر را با کنار هم قرار دادن آنها با هم مقایسه کرده ایم و برخی تفاوت های قابل توجه را ذکر می کنیم. ‏ در این مقاله سعی کرده ایم تفاوت‌ های بین شارژر اصلی سامسونگ و تقلبی و نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ بپردازیم تا به خوانندگان خود کمک کنیم تا هنگام خرید کابل‌ ها و شارژر های USB سامسونگ، انتخاب درستی داشته باشند. ‏

 

 

بنابراین در تلاش برای کمک به شما در خرید شارژر و کابل USB خود بدون استرس، لیستی از تفاوت‌های قابل مشاهده را جمع‌آوری کرده‌ایم که تنها می‌توان در هنگام خرید شارژر متوجه آنها شد.

تفاوت‌هایی که در این مقاله ذکر می کنیم به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که شارژر و کابل USB فروخته شده توسط فروشنده یا عرضه‌کننده، اصلی یا تقلبی هستند، پس با همراه باشید.

 

چرا باید از شارژر اصلی سامسونگ استفاده کرد؟ ‏تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند بر این باورند که استفاده از شارژر های تقلبی و کابل USB هیچ خطری ندارد؛ اما اینطور نیست.

  • شارژر تقلبی اثرات منفی مثل داغ شدن زیاد و سرعت شارژ کردن ضعیف را به همراه دارد.
  • استفاده از باتری‌ ها، کابل‌ ها و شارژر های ناسازگار و تقلبی ممکن است برای استفاده ایمن نباشد و می‌تواند به دستگاه آسیب برساند یا آسیب خارجی وارد کند، استفاده از باتری تقلبی ممکن است منجر به منبسط شدن یا مشتعل شدن باتری (آتش گرفتن باتری) شود.
  • جدا از تفاوت‌ های بین شارژر های اصلی سامسونگ و شارژر های تقلبی، ممکن است تغییراتی در مدار های آنها و همچنین قدرت خروجی و رتبه‌ بندی جریان وجود داشته باشد، به خاطر داشته باشید که مدار های شارژر ضعیف با توان خروجی متفاوت از مدار های اصلی می توانند برای همیشه به گوشی هوشمند شما آسیب بزنند. ‏
  • این نوع محصولات عمر زیادی ندارند و فقط پول خود را از دست می دهید، آنها همچنین می توانند به محصول اصلی شما آسیب برسانند. ‏
  • شارژر جعلی سامسونگ نیز شبیه شارژر اصلی است، شارژر مانند یک شارژر اصلی کار می کند، اما می تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند. ‏

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی

چرا باید از شارژر اصلی سامسونگ استفاده کرد؟

برای خرید شارژر اصلی سامسونگ چه نکاتی را رعایت کنیم؟

سامسونگ یکی از محبوب ترین برندهای گوشی های هوشمند است، با این حال، برند محبوبی مانند سامسونگ، مطمئناً محصولات جعلی و تقلبی آن را در بازار خواهد داشت.

تشخیص دادن شارژر اصلی و تقلبی می تواند دشوار باشد، شارژر جعلی و شارژر اصلی شبیه هم هستند، در حالی که شارژر مانند شارژر اصلی کار می کند، ممکن است به گوشی هوشمند شما آسیب برساند، پس باید برای خرید شارژر اصلی سامسونگ نکاتی را رعایت کنید.

  • اگر قصد دارید شارژر های اصلی سامسونگ یا کابل USB را از هر فروشگاه الکترونیکی حضوری و آنلاین سفارش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطمئن شوید تامین‌ کننده‌ ای که با آن سفارش می‌دهید معتبر است و خدمات بازپرداخت را ارائه می‌ کند، به این ترتیب، در صورتی‌ که متوجه جعلی بودن شارژر یا کابل شوید، می‌ توانید وجه محصول را پس بگیرید. ‏
  • به گفته سامسونگ، توصیه می شود فقط از لوازم جانبی اصلی یا تایید شده سامسونگ استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده محصولات سامسونگ طراحی شده اند. ‏

 

تفاوت های بین شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

سامسونگ توصیه می کند که فقط از شارژر های اصلی یا تایید شده سامسونگ استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده در محصولات سامسونگ طراحی شده اند. استفاده شارژر های تقلبی برای استفاده ایمن نیستند و می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند یا آسیب خارجی وارد کند. ‏

با این گفته، آیا اکنون آماده هستید که تفاوت بین شارژر تقلبی و اصلی سامسونگ را بیابید؟ ‏

در زیر چند تا از تفاوت قابل توجه بین شارژر های تقلبی و اصلی سامسونگ و کابل‌های USB را بیان کرده‌ایم که به شما در تشخیص اصل یا تقلبی بودن شارژری که برای گوشی خود می‌خرید، می تواند کمک می‌کند. ‏

  • کیفیت ساخت شارژر تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

اولین چیزی که هنگام برداشتن شارژر خود متوجه آن خواهید شد کیفیت ساخت کلی آن است، شارژر اصلی باید به خوبی ساخته شده باشد و جامد و قوی باشد، در حالی که احساس می کنید شارژر تقلبی از پلاستیک ارزان قیمت تولید شده است. ‏

  • وزن شارژر

اگر هنگام خرید شارژر دیگری، شارژر اصلی سامسونگ خود را همراه داشته باشید، تنها با ارزیابی وزن شارژر های اصلی و تقلبی، می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید، با توجه به کیفیت ساخت بهتر شارژر اصلی باید وزن آن نسبت به شارژر های تقلبی سنگین‌تر باشد. ‏

  • گوشه ها و لبه های شارژر  تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

اگر قسمت بالایی و لبه‌ های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که گوشه‌ ها و منحنی‌های شارژر تقلبی ناهموار بوده و مقداری پلاستیک اضافی دارد، در حالی که شارژر اصلی لبه‌ های صاف و هموار دارد.

  • اتصالات روی شارژر

هر دو شارژر اصل و تقلبی یک مفصل در وسط دارند، شارژر اصلی دارای مفصل صاف است در حالی که شارژر تقلبی دارای مفصل تیز و برجسته است.

  • شیار پورت اتصال USB روی شارژر

همانطور که در آخرین نکته صحبت کردیم، بریدگی شیار پورت کانکتور USB شارژر تقلبی نیز گوشه ها و لبه های ناهمواری دارد، در حالی که شارژر اصلی دارای لبه های خوش ساخت، صاف و صاف است.

  • دو شاخه شارژر  تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

دوشاخه‌ های استاندارد اروپایی در شارژر اصلی سامسونگ دارای یک لایه پلاستیکی اضافی در انتهای پایین ساختار دوشاخه‌ ها هستند تا استحکام و پشتیبانی بیشتری را ارائه دهند که دوام کلی آن را نیز افزایش می‌دهد، اگر دقت کنید در شارژر های جعلی دوشاخه های ساده و بدون ساختار مشاهده می کنید.

  • اندازه رابط Micro USB

در کابل میکرو USB به USB، متوجه خواهید شد که تفاوت قابل توجهی بین اندازه کانکتور میکرو USB کابل USB اصلی سامسونگ و کابل USB تقلبی وجود دارد.

کانکتور micro-USB اصلی طول کمتری دارد و به بدنه نزدیک‌تر است، در حالی که کابل USB تقلبی یک کانکتور میکرو USB بزرگ‌تر دارد و فضای بیشتری بین کانکتور و بدنه وجود دارد که احتمال شکستن آن پس از چند بار استفاده کردن از آنها، بیشتر است.

مقاله ی پیشنهادی : تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک

تفاوت های بین شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

 

  • قفل Micro  تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

اگر به اینترلاک دقت کنید، متوجه خواهید شد که اینترلاک های میکرو USB اصلی به طور ثابت قرار گرفته اند، شکل ذوزنقه ای دارند و فاصله ای برابر دارند. در حالی که در کابل USB تقلبی، اینترلاک های میکرو USB به طور متناقض قرار دارند و به شکل مربع هستند.

  • نماد USB در رابط

نماد USB حک شده بر روی بدنه کانکتور micro USB دارای تنوع است، کانکتور کابل USB اصلی دارای یک علامت لیزری رنگ روشن است در حالی که کانکتور تقلبی دارای نماد USB با رنگ تیره است. ‏

  • رابط USB

سطح پوسته کانکتور USB اصلی یک فرورفتگی کوچک دارد؛ اما پوسته رابط USB در کابل USB تقلبی سطح صافی دارد.

  • علامت USB روی کانکتور  تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

همچنین در انتهای کانکتور USB، تغییرات در رنگ چاپ نماد USB وجود دارد.

  • به لوگو نگاه کنید، حرف A در سامسونگ اغلب در شارژرهای تقلبی ضخیم تر است، تمام کلمات شارژر اصلی اغلب ضخامت فونت یکسانی دارند.
  • ببینید چه چیزی روی شارژر چاپ شده است، اگر یک ساخت چین در پشت شارژر چاپ شده باشد، یک محصول تقلبی است؛ همچنین یک A+ در قسمت پشتی وجود دارد؛ این علامت نشان دهنده شارژر تقلبی است.
  • به پین ​​ها نگاه کنید، پین ها از بالا به پایین در شارژر تقابی یکسان هستند، در شارژر اصلی، پین ها در قسمت پایین به سمت پایه ضخیم تر هستند.
  • همچنین این احتمال وجود دارد که گاهی اوقات کابل تقلبی باشد، در حالی که شارژر مناسب است و رنگ پورت در شارژر کپی تیره تر و همچنین کمی بلندتر از شارژر اصلی است.
  • بعد از 2 الی 3 بار شارژ با شارژر تقلبی سامسونگ گرمتر از حد معمول می شود.
  • کیفیت شارژر خود را ارزیابی کنید به طور کلی، شارژر های اصلی سامسونگ لبه های پلاستیکی خشن، چاپ نامناسب، یا ورودی یا خروجی USB کج دار ندارند.
  • همچنین معمولاً می‌توانید با تلاش برای شارژ کردن گوشی خود متوجه اورجینال بودن شارژر شوید، شارژر های تقلبی بسیار بیشتر از 30 دقیقه استاندارد سامسونگ طول می کشد تا گوشی شما تا 50 درصد شارژ شود و اغلب به سرعت گرم می شوند.
  • آرم UL را در پشت شارژر مشاهده کنید که باید در ربع پایین سمت چپ شارژر قرار داشته باشد، لوگو باید شبیه یک UL که توسط یک دایره احاطه شده است، نوشته شده باشد، علامت UL مخفف عبارت Underwriters Laboratoriesاست که یک سازمان ایمنی است که وظیفه دارد استاندارد های ایمنی را برای تمام فناوری های بازار حفظ کند، اگر شارژر شما لوگوی UL ندارد، نباید از آن استفاده کنید.
  • ارتقا را در نظر بگیرید، از آنجایی که ظاهر شارژر های سامسونگ مرتباً تغییر می کند، تشخیص تقلبی بودن یا نبودن شارژر شما دشوار است، با این حال، اگر متوجه شدید که شارژر شما بیش از حد طول می کشد تا گوشی شما را شارژ کند یا کابل USB خم شده است، زمان آن رسیده است که یک شارژر جدید تهیه کنید.

در پایان، می‌توان گفت که تشخیص تفاوت‌ هایی که در این مقاله ذکر شد، در صورتی که محصول یا لوازم جانبی اصلی همراه خود نداشته باشید تا بین این دو مقایسه و تمایز قائل شوید، دشوار است و همانطور که در ابتدا ذکر شد، استفاده از یک شارژر تقلبی برای گوشی هوشمند خود می تواند به مرور زمان، به آن آسیب برساند؛ بنابراین ما به شما پیشنهادمی کنیم که فقط از محصولات و شارژر های اصلی استفاده کنید. ‏

تجربه شما از خرید شارژر یا کابل USB جدید برای گوشی هوشمند سامسونگ چیست؟ آیا تفاوت بیشتری بین نسخه اصلی و تقلبی پیدا کرده اید؟ در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات