آموزش سواپ کردن گوشی

سواپ کردن گوش - الو موبایل

در مقاله زیر به آموزش سواپ کردن گوشی در انواع برند های مختلف می پردازیم که امری تخصصی بوده و قطعاً باید توسط افراد آموزش دیده و ماهر انجام گیرد. حساسیت این کار به گونه ای است که فرد باید توانایی انجام آن را بر روی برند های مختلف داشته باشد. در واقع سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل به این معنی است که شما باید جزئیات برد گوشی را بر روی برد گوشی دیگر انتقال دهید، بدون اینکه از کیفیت این اطلاعات کاسته گردد.

 

سواپ کردن چگونه انجام می گیرد و با چه هدفی است؟ آموزش سواپ کردن گوشی

سواپ کردن در صورتی بر روی انواع برند های گوشی اجرا می شود که برد آن نیازمند تعمیر باشد. گاهی پیش می آید که بر اثر یک اتفاق یا ضربه و به آب افتادن گوشی اطلاعاتی که بر روی برد آن وجود دارد از دسترس خارج می شود. برای باز گرداندن این اطلاعات خاص باید به سواپ کردن آن پرداخت که به اصطلاح به آن زنده کردن و احیای گوشی نیز می گویند. قطعاً اطلاعات مهمی مانند مخاطبین، تصاویر، ویدئوها، اپلیکیشن های خیلی ضروری بر روی موبایل اکثر افراد وجود دارند که بر اثر این اتفاقات پاک نمی شوند ولی نمی‌ توان به آنها دسترسی داشت.

برای دسترسی به این اطلاعات، باید آن را به دست متخصص در این زمینه سپرد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز شما را برگرداند. هدف کلی از سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل قطعاً حفظ اطلاعات داخلی دستگاه است که گاهی ضروری و امنیتی دارد. البته ناگفته نماند که اطمینان از سلامت قطعات مانند سی پی یو و هارد در این بازگردانی اطلاعات بسیار تاثیر گذار است.

پیشنهاد ویژه : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی و عملی

سواپ کردن چگونه انجام می گیرد و با چه هدفی است؟

 

هزینه سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل چقدر است؟

همواره  فاکتور ها و المان های مختلفی بر روی هزینه سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل تاثیرگذار هستند که شامل عواملی مانند قیمت گوشی و برند آن، قیمت برد و نیز میزان درجه سختی تعمیر و مدت زمان تعمیر آن جزو مهمترین آنها به شمار می ‌روند.

همچنین اگر این عمل را کسی انجام دهد که از تخصص کافی برخوردار نباشد و موفق نشود کار تعمیر را بهترین نحو انجام دهد، می‌ تواند بر هزینه و قیمت تعمیر آن بیفزاید. باید یاد آوری نموده مدت زمان لازم برای سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل تقریباً یک روزکاری است ولی برای انجام تست نهایی و نیز با مطمئن شدن از عملکرد درست، گوشی باید مدتی در مرکز تعمیر نگهداری گردد.

 

عمل سواپ کردن را بر روی چه گوشی هایی می ‌توان انجام داد؟

عمل سواپ بر روی گوشی های موبایل قابل اجرا است. این عمل تنها بر روی گوشی های مختلف انجام نشده بلکه برخی لپ تاپ ها نیز قابلیت برگرداندن اطلاعات را از این طریق دارند. معمولاً گوشی های آیفون نیازمند نوعی برد به نام برد آیکلود هستند که قابلیت قفل کردن را داشته و از صفحه لوگو فراتر نمی رود. بنابراین در عمل سواپ کردن، مادربرد آن جدا شده و تعمیرات بر روی آن انجام می ‌شود.  آموزش سواپ کردن گوشی

اما سایر نمونه های اندرویدی جدا از خصیصه قفل شدن، قابلیت دور زدن را دارند. به حال استفاده از برد های مناسب برند های گوشی اندروید به دلیل تنوع بسیار با مشکل مواجه می شود بنابراین باید بردی سالم‌ تهیه نمود و تراشه های اصلی را به آن منتقل کرد که قطعاً هزینه بالایی خواهد داشت.

 

 آموزش سواپ کردن گوشی در انواع برندهای موبایل

برای آموزش سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل قطعاً آموزش از طریق مراکز تعمیرات تخصصی کمک شایانی به افراد می کند تا به صورت کاملاً اصولی آن را انجام دهند. معمولاً این مراکز سعی می‌ کنند از نیروی کار آموز برای مدت معینی پشتیبانی نمایند تا به راحتی بتواند عمل سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل را انجام دهد.

این مراکز نحوه برداشتن اصولی و صحیح سی پی یو و هارد را به افراد آموزش می دهند که این خود بر اساس دانش روز دنیا و تکنیک های بسیار جدید می باشد. از آنجا که این عمل بسیار حساس است، سپری کردن این دوره تخصصی باعث می شود که کار آموز با جزئیاتی همانند دمای هیتر آشنا شود و بتواند به صورت کاملاً استاندارد آن را انجام دهد.

البته ناگفته نماند که به دلیل حساس بودن و زمان بر بودن عمل سواپ، کمتر تعمیر کاری سراغ آموزش آن می رود و تنها کسانی که در سایر قسمت های تعمیرات سخت افزار موبایل تجربه دارند از آن استقبال می کنند. همچنین باید گفت که این تعمیر کاران پس از کسب دانش باید به تمرین بسیار بپردازند تا کمترین درصد خطا را در این عمل داشته باشند. آموزش سواپ کردن گوشی

پیشنهاد ویژه : تعمیرات گوشی سامسونگ همراه با کارت ضمانت 

سواپ کردن چگونه انجام می گیرد و با چه هدفی است؟

 

چه قطعاتی در عمل سواپ کردن قابلیت جا به جایی و انتقال را دارند؟

همان‌طور که گفته شد سواپ به معنی انتقال و جا به جا کردن است. در فرآیند سواپ قطعات حائز اهمیتی مانند تراشه ها، پیچ ها و بسیاری از قطعات سالم موجود بر روی گوشی قدیمی از جمله سی پی یو، آی سی بیس باند، هارد و غیره برداشته می‌ شود و سپس بر روی برد تازه و سالم نصب می گردد. البته ناگفته نماند که سریال گوشی پس از عمل سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل تغییر نیافته و در صورت سالم بودن هارد گوشی تمام اطلاعات موجود در آن را می توانید به روی گوشی جدید بیابید.

از آنجا که بعضی از صاحبان گوشی دارای اطلاعات مالی و شغلی مهمی بر روی گوشی خود هستند، عمل ثواب کردن بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به خرید گوشی جدید می باشد. شایان ذکر است که امکان ارتقاء مدل گوشی در این عمل نبوده بلکه متقاضی می تواند از گوشی جدیدی با همان مشخصات قبلی بهره مند شود.

 

سخن پایانی

با توجه به مطلب بالا چنانچه که تمایل دارید به آموزش سواپ کردن انواع برند های گوشی موبایل بپردازید بهتر است که به مراکز تخصصی و حرفه ای تعمیرات موبایل مراجعه نمایید تا مطابق با تکنیک های روز دنیا آموزش ببینید. همواره در نظر داشته باشید که عدم داشتن تخصص کافی در زمینه سواپ کردن می تواند هزینه های زیادی را برای شما داشته باشد چرا ملزم به پرداخت هزینه خرید گوشی جدید برای مشتری خواهید بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات