روش های کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل

روش های کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل

امروزه شاهد استفاده گسترده از اپلیکیشن های مختلف هستیم. هم چنین به علت فیلترینگ های اجرا شده در کشور، حجم اینترنت مصرفی شدیدا بیشتر شده است. اگر شما هم از تمام شدن سریع بسته های اینترنتی خود شاکی هستید، برای آشنایی با روش های کاهش مصرف اینترنت ایرانسل و همراه اول در الو موبایل با ما همراه باشید.

 

برای کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل چیکار کنیم؟

روش های متعددی برای کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل سیم کارت های ایرانسل و همراه اول وجود دارد که تعدادی از آن ها قابل اجرا در خانه هستند. برای کاهش مصرف اینترنت، روش های زیر را امتحان کنید.

1- مکان یاب تلفن همراه خود را خاموش کنید. اگر مکان یاب موبایلتان را فعال کنید، در هر زمانی که اینترنت سیم کارت شما روشن باشد، از آن استفاده می کند. این برنامه با مصرف اینترنت، موقعیت لحظه به لحظه شما را بررسی می کند.

2- به جای گوش دادن به موسیقی های آنلاین، آن را دانلود کرده و سپس گوش کنید.

3- همزمان با روشن بودن اینترنت ایرانسل و همراه اول، وای فای تلفن همراه را خاموش کنید.

4- وارد تنظیمات روتر دستگاه خود شوید. از طریق آن می توانید به این نکته پی ببرید که کدام برنامه ها در حال استفاده از اینترنت هستند. با شناخت برنامه های پرمصرف، می توانید آن ها را حذف کنید.

دوره پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی و عملی

برای کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل چیکار کنیم؟

 

کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل در اینستاگرام

اینستاگرام از رسانه های پرمصرف تلفن های همراه محسوب می شود. حجم اینترنت مصرفی توسط اینستاگرام از سایر پیام رسان ها بیشتر می باشد. مناسب ترین روش کاهش مصرف اینترنت ایرانسل و همراه اول ، این است که گزینه فعال کردن استفاده از داده کمتر را انتخاب کنید. برای انجام این کار نخست باید وارد برنامه اینستاگرام شوید. سپس به پروفایل خود مراجعه کنید. از آن جا وارد بخش تنظیمات شوید. گزینه حساب کاربری را انتخاب کنید. بر روی استفاده از داده های تلفن همراه کلیک کنید. ذخیره داده را فعال کنید. به همین راحتی شما از این به بعد، شاهد کاهش مصرف اینترنت خود خواهید شد.

یک روش دیگر، رفتن به تنظیمات موبایل و انتخاب گزینه اتصال و اشتراک گذاری است. در قسمت استفاده از داده، اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید. آخرین مرحله، کلیک بر روی گزینه داده های پس زمینه است. یکی دیگر از راه های مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن اینستاگرام، استفاده از دوربین اصلی آن برای بارگذاری عکس و فیلم است. حتی این بخش از اینستاگرام هم قابلیت غیرفعال شدن را دارد. با ورود به تنظیمات اینستاگرام و قسمت حساب کاربری، گزینه ذخیره پست های اصلی را غیرفعال کنید.

 

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

تلگرام از برنامه های پرطرفدار بین مردم به شمار می رود. همیشه بخش زیادی از اینترنت، صرف این برنامه می شود. جهت انجام این کار به تنظیمات تلگرام بروید و گزینه دانلود خودکار رسانه ها را غیرفعال کنید. با همین یک کار کوچک در هدر رفتن بخش زیادی از اینترنت ایرانسل و همراه اول خود جلوگیری خواهید کرد.

 

کاهش مصرف اینترنت واتساپ

متخصصان فضای مجازی بیان می کنند که برقراری هر دقیقه تماس تصویری در واتساپ اینترنتی معادل 5 مگابایت را مصرف می کند. هر دقیقه مکالمه صوتی در واتساپ نیز چیزی در حدود 330 کیلوبایت اینترنت نیاز دارد. شما می توانید با وارد شدن به تنظیمات واتساپ و کلیک بر روی گزینه حافظه و دیتا، گزینه استفاده کمتر از داده هنگام برقراری تماس را فعال کنید. این مورد برای هر دو تلفن های همراه اندروید و آیفون مشابه است.

در اپلیکیشن واتساپ نیز همانند تلگرام می توان از دانلود خودکار رسانه ها جلوگیری کرد. در این صورت حتی پیام های صوتی ارسال شده برای شما هم در صورت کلیک بر روی آن بارگزاری و پخش خواهد شد. یکی دیگر از روش های بسیار کاربردی، غیرفعال سازی قابلیت بک آپ در واتساپ است. البته این گزینه از موارد مفید اپلیکیشن واتساپ به شمار می رود، ولی در صورت نیاز می تواند مورد استفاده قرار نگیرد. فقط لازم است از طریق تنظیمات واتساپ وارد بخش چت و پشتیبان گیری آن شوید. این غیرفعال سازی به هر دو صورت دائمی و موقتی امکان پذیر است.

 

کد کاهش مصرف اینترنت همراه اول

در کنار تمام تنظیماتی که می توان بر روی تلفن همراه و برنامه های نصب شده بر روی آن انجام داد، از طریق خطوط همراه اول و ایرانسل هم قادر به کاهش اینترنت مصرفی هستید. یکی از این راه ها عدم اجازه به سیم کارت برای استفاده از اینترنت آزاد است. در صورت مصرف یک گیگابایت اینترنت خریداری شده به شکل بسته اینترنتی، مبلغی در حدود 10 هزار تومان پرداخت خواهید کرد. همین میزان مصرف توسط اینترنت آزاد، چیزی معادل 40 هزار تومان خواهد شد. اگر از مشترکان همراه اول هستید، کافی است کد *100*11# را وارد نمایید. اگر هم سیم کارت موجود بر روی تلفن همراه شما ایرانسل است، کد *555*3*2*3# را شماره گیری کنید تا خود به خود برایتان غیرفعال شود.

 

کاهش مصرف اینترنت واتساپ

 

کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل در گوگل کروم

گوگل کروم از پر استفاده ترین برنامه های تلفن همراه هستند. این برنامه نسخه های متفاوتی دارد. برخی از این نسخه ها اینترنت کمتری نسبت به بقیه مصرف می کنند. در صورت لزوم، می توانید از این نسخه ها استفاده کنید. برای دریافت فیلم و موسیقی، نمونه های با کیفیت کمتر را دانلود کنید. این نمونه ها حجم اینترنت کمتری را مصرف می کنند.

 

نحوه کاهش مصرف اینترنت همراه اول در آیفون

سرویس های ابری موجود در سیستم عامل های آیفون به هدف ذخیره سازی داده ها و اطلاعات طراحی شده اند. شما می توانید تنظیمات سیستم ابری را در حالتی قرار دهید که فقط از اینترنت وای فای برای ذخیره سازی بهره ببرد. اپلیکیشن هایی وجود دارند که فقط سیستم های آیفون حق نصب آن را دارا می باشند. با کمک برنامه های ردیابی میزان مصرف اینترنت، داده مصرفی توسط آن ها را تعیین کنید. در صورتی که متوجه پرمصرف شدن آن شدید، می توانید با رفتن به تنظیمات گزینه غیرفعال سازی استفاده از داده همراه را روشن کنید.

 

کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل لپ تاب

خیلی از افراد برای دسترسی لپ تاب یا کامپیوتر خود به اینترنت، با کمک هاتسپات یا اتصال داغ، آن را به تلفن های همراهشان مرتبط می کنند. در این صورت آن ها در حال استفاده از اینترنت خریداری شده توسط سیم کارت خود مانند اینترنت همراه اول و ایرانسل هستند، بنابراین در قسمت سعی کرده ایم تا شما را با روش های کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل از طریق لپ تاب های دارای ویند.ز 10 آشنا کنیم.

1- دسترسی اینترنت را به قابلیت های مختلف ویندوز 10 مانند به روزرسانی محدود کنید. کافی است وارد تنظیمات بشوید و گزینه شبکه و اینترنت را انتخاب کنید. در بخش وضعیت متوجه خواهید شد که سیستم شما برای بهره گیری از این قابلیت از داده همراه استفاده می کند یا وای فای خانگی. در صورت استفاده از داده همراه، بر روی گزینه تغییر ویژگی اتصال کلیک کنید. با برگزیدن اتصال محدود یا اندازه گیری شده دسترسی ویندوز 10 به اینترنت همراه محدود خواهد شد.

2- همچنین شما می توانید میزان مصرف ماهیانه ویندوز خود را مشخص کنید. از قسمت شبکه و اینترنت وارد استفاده از داده شوید. تنظیم محدودیت را انتخاب کنید و مقدار حجم مصرفی خود را تعیین کنید. در صورت نیاز می توانید با ویرایش این قسمت، میزان اینترنت مصرفی را کمتر یا بیشتر کنید.

3- همه ما برنامه هایی را بر روی لپ تاب خود داریم که حتی در صورت اجرا نشدن هم به صورت مخفیانه اینترنت مصرف می کنند. به این برنامه ها، برنامه های پس زمینه گفته می شود. این برنامه ها علاوه بر مصرف زیاد اینترنت، شارژ دستگاه شما را سریعا کاهش می دهند.

 

برنامه کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل

در چند مدت اخیر، این امکان برای مصرف کنندگان اینترنت فراهم شده تا با دانلود اپلیکیشن هایی مصرف اینترنت خود را به دقت تحت نظر داشته باشند. چند نمونه از برنامه های کاهش مصرف اینترنت عبارت اند از :

1- برنامه DataEye:

این برنامه نشان می دهد که هر برنامه در یک بازه زمانی، چه میزان اینترنت همراه مصرف می کند. این برنامه کاملا رایگان است. از نقاط منفی این برنامه، نشان دادن تبلیغات فراوان است.

کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل لپ تاب

 

2- برنامه glasswire:

این برنامه نه تنها در مدیریت مصرف اینترنت، بلکه در حفظ امنیت مجازی هم به شما کمک می کند. شما می توانید در ابتدا نسخه رایگان آن را تهیه کنید. در صورت راضی بودن، با پرداخت ماهیانه 10 دلار به نسخه پیشرفته دسترسی پیدا خواهید کرد. با کمی جستجو در موتورهای جستجوگر به وجود برنامه های مفید دیگری نیز پی خواهید برد. مفیدترین برنامه را انتخاب کرده و از تاثیر وجود آن بر کاهش میزان اینترنت مصرفی متعجب شوید.

 

کلام پایانی :

با وجود تمام مطالب گفته به وجود راه حل های بی شمار قابل اجرا در خانه برای کاهش حجم اینترنت مصرفی پی می بریم. اگر شما هم ماهیانه مبلغ زیادی را بابت خرید اینترنت همراه صرف می کنید، حتما این روش های کاهش مصرف اینترنت همراه اول و ایرانسل را اجرا کرده و از نتیجه شگفت زده شوید. اما در صورت عدم بهبود وضعیت مصرف اینترنتی، می توانید با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنیید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی های لازم، با شماره های درج شده تماس بگیرید. کارشناسان ما در هر زمان آماده پاسخ گویی به شما عزیزان می باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات