از کجا بفهمیم باتری ایفون عوض شده است؟

از کجا بفهمیم باتری ایفون عوض شده است؟

انواع مختلفی از گوشی‌های موبایل در سراسر کشور عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها باتری مخصوصی دارند. باتری تلفن همراه یکی از قسمت‌های مهم گوشی است که بعد از مدتی باید آن را تعویض کرد و عمر آن زیاد نیست. باتری گوشی آیفون هم از جمله باتری‌هایی است که بعد از مدتی باید تعویض گردد.

 

نحوه تشخیص دادن تعویض باتری گوشی آیفون

با توجه به این که گوشی‌های مختلف دارای باتری هستند و گوشی آیفون هم یکی از این گوشی‌ها است، باتری آن هم به مرور زمان کم قدرت می‌شود. در این صورت چاره‌ای جز تعویض کردن باتری گوشی نمی‌ماند که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

شرکت سازنده گوشی آیفون، باتری‌های گوشی‌های تولیدی خود را امتحان می‌‌کند تا از کیفیت و کارایی آن‌ها مطمئن شود. سوالی که در این جا مطرح می‌‌شود، این است که چگونه می‌توان تشخیص داد باتری گوشی آیفون تعویض شده است؟

یکی از بهترین راه‌هایی که افراد می‌توانند تعویض باتری را تشخیص دهند، رفتن به منوی تنظیمات گوشی است.  زمانی که فرد به منوی تنظیمات مراجعه می‌کند، می بایست به قسمت‌هایی برود که او را به تاریخچه خدمات و همینطور قطعات آیفون راهنمایی می‌کنند. مراجعه کردن به این بخش، باعث می‌‌شود تا فرد تشخیص دهد که باتری گوشی تعویض شده است یا نه.

لازم به ذکر است که ممکن است باتری گوشی آیفون با استفاده از قطعات رسمی و روش‌های رسمی تعویض شده باشد. در این صورت شخص مورد نظر می‌تواند در قسمت جلوی باتری عبارت Genuine Apple Part  را مشاهده نماید.

یکی دیگر از نکاتی که مورد توجه قرار می‌گیرد، مربوط به عملکرد غیر طبیعی باتری گوشی است، به عبارت دیگر ممکن است یک باتری غیر اصل به جای باتری گوشی شما قرار گرفته باشد. اگر این گونه باشد، فرد عبارت  Unknown Part را رویت خواهد کرد.

ما در این قسمت چند نمونه از کارهایی که شما می‌بایست در زمینه تشخیص تعویض باتری گوشی آیفون انجام دهید را، ارائه کردیم. امیدواریم بتوانید با استفاده از این راه‌‌ها به این امر پی ببرید.

پیشنهاد ویژه : تعمیرات گوشی آیفون همراه با کارت گارانتی

نحوه تشخیص دادن تعویض باتری گوشی آیفون

 

تشخیص باتری اصل از غیر اصل گوشی آیفون

برای این که افراد مختلف بتوانند باتری اصل از غیر اصل گوشی آیفون را تشخیص دهند، می‌بایست به این مطالب به خوبی توجه کنند. تشخیص دادن این کار مربوط به تعویض باتری است که می‌تواند به خوبی تفاوت این دو باتری را از یکدیگر تشخیص دهد.

اولین موضوعی که در این رابطه وجود دارد، این است که باتری‌های آیفون حساس هستند و بر این اساس افرادی که آن‌ها را تعویض می‌کنند، باید از تخصص کافی برخوردار باشند‌. آسیب‌هایی که به باتری وارد می‌شوند، ممکن است باعث آتش سوزی، داغی زیاد از حد باطری و همینطور جراحت شوند.

در نهایت باید گفت، طراحی باتری‌های اصل به گونه‌‌ای است که خود دستگاه می‌تواند به خوبی اصل بودن آن‌ها را تشخیص دهد. نرم افزار گوشی می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد و تفاوت باتری اصل را از غیر اصل تشخیص دهد.

گوشی آیفون قادر است با استفاده از یک سیستم عامل کاربردی، سلامت باتری و همینطور جزئیاتی که مربوط به درصد شارژ آن هستند را اعلام کند. ذکر این نکته لازم است که باتری‌های غیر اصل، نمی‌توانند درصد سلامت را به خوبی در دسترس افراد قرار دهند. به طور کلی توصیه می‌کنیم برای تعویض باتری، حتماً کسانی اقدام کنند که در این کار مهارت دارند. در غیر این صورت آسیب‌های مختلفی به گوشی وارد می‌شود.

 

استفاده کردن از باتری‌های غیر اصلی چه مشکلاتی به وجود می‌آورد؟

تولید کنندگان گوشی آیفون و همینطور عرضه کنندگان این نوع گوشی، اگر از باتری غیر اصلی برای آن استفاده کنند و آن را به مشتریان ارائه کنند، مشکلات مختلفی به وجود می‌آید. استفاده کردن از یک باتری غیر اصلی به عنوان یک جایگزین برای باتری اصلی، پیامدهای منفی را به همراه دارد.

باتری گوشی آیفون اگر اصل نباشد، طراحی ضعیفی دارد و همینطور تولید آن هم به شکل ضعیف انجام شده است. مشکل دیگر این نوع باتری این است که قبلا هم استفاده شده است و یکبار مصرف است. در کل باید گفت این باتری یک باتری نامناسب است و برای قرار گیری تلفن همراه مناسب نیست.

هر کدام از مشکلاتی که در قسمت بالا عنوان کردیم، می‌توانند به نحوی باعث ناکافی بودن ظرفیت باتری شوند و همین طور در عملکرد آن مشکلاتی را به وجود آورند. استفاده کردن و جایگزین نمودن باتری غیر اصلی، می‌‌تواند باعث عملکردهای غیر منتظره و مشکلاتی در ایمنی گوشی هم بشود.

در نتیجه استفاده کردن از باتری‌هایی که اصلی هستند، خیلی خوب است، زیرا می‌توانند اطلاعات خیلی خوب و مفیدی را به افراد بدهند. استفاده از این باتری‌ها می‌تواند از بروز خیلی از مشکلات هم جلوگیری کند.

 

آیا نمایشگر گوشی آیفون می‌تواند راه خوبی برای بررسی سلامت آن باشد؟

قبل از هر چیزی لازم است بگوییم، صفحه نمایشگر گوشی آیفون دو نشانه را دارد که یکی از آن‌ها حداکثر ظرفیت و دیگری حداکثر عملکرد است. حداکثر ظرفیت این گوشی می‌تواند مورد سنجش قرار داده شود، هنگامی که گوشی تازه خریده شده است، ظرفیت آن ۱۰۰ درصد است. بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است این ظرفیت به زیر ۱۰۰ درصد برسد.

یکی از قابلیت‌های دیگری که نمایشگر گوشی آیفون در بررسی سلامت آن انجام می‌دهد، مربوط به باتری‌های معمولی است. با توجه به گفته اپل، یک باتری معمولی در شرایط عادی قادر است ۸۰ درصد ظرفیت اولیه را حفظ نماید. بنابراین صفحه نمایشگر نشان می‌دهد که اگر این ظرفیت زیر ۸۰ درصد بود، سلامت باتری گوشی آیفون در خطر است.

صفحه نمایشگر آیفون با نشان دادن Peak Performance    می‌تواند حداکثر عملکردی که معمولی است را بسنجد و نشان دهد. اگر سلامت باتری گوشی در خطر باشد، یک پیام با استفاده از این عبارت انگلیسی برای شما می‌آید که آیفون به صورت غیرمنتظره خاموش شده است و همینطور می‌گوید که باتری توان ندارد. بنابراین با این راه‌ها می‌توان از طریق صفحه نمایشگر سلامت باتری گوشی آیفون را مورد سنجش و بررسی قرار داد.

 

چرا تعویض کردن باتری آیفون دارای اهمیت است؟

در قسمت‌های بالاتر مطالبی را در مورد تعویض باتری گوشی آیفون ارائه کردیم و در این بخش می‌خواهیم اهمیت این موضوع را عنوان کنیم. بنابراین اگر این موضوع برای شما دارای اهمیت است، پس توصیه می‌کنیم که در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

با توجه به این که گوشی‌های آیفون گران‌ترین محصولات موجود در بازار هستند و همینطور قطعات داخل آن‌ها هم گران و با ارزش‌اند، سلامت آن‌ها هم باید مورد توجه قرار بگیرد. همین امر باعث می‌شود تا افراد به فکر تعویض باتری کهنه گوشی خود بیفتند.

با توجه به این که ظرفیت باتری‌های آیفون نسبت به باتری‌های اندرویدی کمتر است، افراد بیشتر گوشی خود را به شارژ می‌زنند تا باتری آن شارژ شود. این کار باعث می‌شود تا به تدریج عملکرد باتری گوشی افت کند و تعویض آن واجب گردد. این مورد هم یکی از دلایل مهم برای تعویض باتری است.

در آخر می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که با توجه به داغ بودن بازار این گوشی و همینطور لاکچری بودن آن، افراد زیادی اقدام به خرید آیفون دست دوم می‌کنند. آیفون‌های دست دوم معمولاً باتری‌های کارکرده دارند و افراد برای حفظ کردن و عملکرد بهتر تلفن همراه خود، اقدام به تعویض باتری آن می‌کنند و به این موضوع اهمیت می‌دهند.

پیشنهاد ویژه : آموزش تعمیرات موبایل به صورت کاملا تخصصی 

چرا تعویض کردن باتری آیفون دارای اهمیت است؟

 

آیا تعویض باتری آیفون معایب هم دارد؟

اگر از باتری‌های غیر اصلی برای گوشی خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که این باتری‌ها عملکرد خوبی ندارند و قدرت آن‌ها در طول زمان کم می‌شود. یکی از توصیه‌هایی که در این قسمت باید بکنیم، این است که بهتر است گوشی‌هایی که باتری غیر اصلی دارند را خریداری نکنید.

از جمله معایبی که تعویض باتری گوشی آیفون دارد، این است که هنگام باز کردن آن برای تعویض باتری، ممکن است مشکلاتی برای آن به وجود بیاید. یکی از این مشکلات از بین رفتن خاصیت ضد آب بودن آن است. همینطور به وجود آمدن خراش هنگام انجام کار هم، یکی دیگر از معایبی است که این کار دارد.

شارژ دهی ضعیف، خراب شدن سریع گوشی آیفون، تقلبی بودن باتری و غیره، جزء معایب دیگری هستند که تعویض باتری به همراه دارد. بنابراین اگر این موارد را به یاد داشته باشید، می‌توانید از خرید گوشی‌هایی که باتری آن‌ها اصل نیست، اجتناب کنید.

در انتهای این مطلب هم باید اضافه کنیم که کمک گرفتن از افرادی که در این زمینه تخصص دارند هم، امری مفید است. آن‌ها می‌توانند به خوبی به مشتریان کمک کنند تا انتخاب صحیحی داشته باشد و از خرید گوشی‌های بی کیفیت خودداری نمایند. بنابراین قبل از انجام هر کاری باید با یک فرد متخصص مشورت‌های لازم را انجام دهید.

 

کلام آخر:

تشخیص تعویض باتری گوشی آیفون کار سختی نیست و با توجه به مطالبی که در این جا عنوان شد، می‌توانید این کار را انجام دهید. همینطور عنوان کردیم که از خرید چه نوع گوشی‌هایی اجتناب کنید تا بعدا پشیمان نشوید. یکی از نکته‌های قابل توجه این است که اگر باتری آیفون تعویض شده باشد، قیمت آن خیلی پایین می‌آید.

یکی از سایت‌های معتبری که می‌تواند در زمینه موضوعات مربوط به گوشی آیفون به مشتریان کمک کند، سایت الو موبایل است. در این سایت به صورت اینترنتی خدمات لازم به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد و آن‌ها می توانند جواب تمامی سوال‌های خود را بگیرند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات