قیمت تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ

قیمت تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ

چه صفحه نمایش ال سی دی LCD یا OLED گوشی شما داشته باشد، خراشیدگی، شکستگی یا آسیب دیدگی صفحه می تواند روز شما را خراب کند. اما هنوز نگران نباشید، ممکن است یک راه حل آسان وجود داشته باشد! این مقاله به شما آموزش می‌ دهد که در صورت ترک خوردن صفحه نمایش ، قیمت تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ خود چه کاری انجام دهید، چگونه پیکسل‌های شکسته یا گیر کرده را تعمیر کنید و چگونه خراش‌ها را از روی صفحه شیشه یا پلاستیک گوشی پاک کنید. با ما همراه باشید.

صفحه نمایش های لمسی LCD از چه ساخته شده اند و چگونه کار می کنند؟  قیمت تعویض ال سی دی گوشی

با پیشرفت فناوری با سرعت های باورنکردنی، صفحه نمایش های لمسی LCD به طور فزاینده ای به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. علم پشت صفحه نمایش های لمسی LCD شگفت انگیز است و شما را وادار می کند که این موارد معمولی را با دیدی کاملا جدید ببینید. صفحه نمایش های LCD این روزها بخش بزرگی از دنیای ما هستند، بنابراین آشنایی با آنها برای شما مفید خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : دوره آموزش تعمیرات موبایل مخصوص ورود به بازار کار

صفحه نمایش های لمسی LCD از چه ساخته شده اند و چگونه کار می کنند

 

چه چیزی صفحه نمایش های لمسی ال سی دی LCD را تشکیل می دهد؟

جزء حیاتی یک صفحه نمایش لمسی LCD نام دارد. LCD مخفف صفحه نمایش کریستال مایع است. این نمایشگر ها غیرفعال هستند، بنابراین به جای ساطع نور، نوری را که از خود عبور می کند تغییر می دهند.

این تغییر نور در نهایت همان چیزی است که روی صفحه نمایش شما نشان داده می شود. در حالی که ممکن است اصول علمی گیج کننده به نظر برسند، عملیات تکنولوژیکی واقعی آنها بسیار ساده است.

دلیل اینکه نمایشگر های LCD این قابلیت را دارند این است که دارای خواص کریستال هستند اما دائماً در حالت مایع هستند. از قابلیت‌ های تعدیل نور کریستال‌ های مایع بهره می‌برد و آن‌ها را با پلارایزر ها برای نمایش اطلاعات ترکیب می‌ کند.

صفحه نمایش های لمسی LCD چگونه کار می کنند؟  قیمت تعویض ال سی دی گوشی

با بازگشت به نحوه کار صفحات لمسی LCD، یک LCD دارای 9 لایه اصلی است. از پشت نمایشگر شروع کنید و به جلو حرکت کنید. یک آینه نازک، یک فیلم پلاریزه، یک فیلتر شیشه ای، یک الکترود منفی، یک لایه کریستال مایع، یک الکترود مثبت، یک فیلتر شیشه ای دیگر، یک فیلم پلاریزه دیگر و یک پوشش شیشه ای وجود دارد. پوشش شیشه ای لایه نهایی است و تصویر حاصل را نمایش می دهد. در حالی که فیزیک میکروسکوپی پشت این صفحه‌ ها پیچیده می‌ شود، این صفحه‌ ها همه با هم کار می‌ کنند تا پیکسل‌ ها را بگیرند و قطبش نور و میدان‌ های الکتریکی را برای تولید یک تصویر رنگی دستکاری کنند.

سپس جزء صفحه نمایش لمسی یک صفحه LCD از ویژگی های الکتریکی استفاده می کند تا به انگشت شما اجازه می دهد دستورات را صادر کند. اگر صفحه نمایش تنها شیشه ای بود، این امکان پذیر نبود زیرا شیشه یک عایق است و بنابراین نمی تواند جریان الکتریکی را تحمل کند.

با این حال، صفحه نمایش شما همچنین دارای یک پوشش کوچک از اکسید قلع ایندیوم است که عایق نیست و می تواند جریان الکتریکی را حمل کند. همچنین شفاف است، بنابراین با شیشه تداخلی ندارد.

به همین دلیل وقتی انگشت شما صفحه نمایش را لمس می کند، شارژ الکتریکی تغییر می کند. دستگاه شما این تغییر شارژ را به عنوان یک فرمان تفسیر می کند.

البته همه صفحات لمسی LCD برابر نیستند. راه های مختلفی وجود دارد که سازندگان صفحه نمایش لمسی LCD خود را برای به حداکثر رساندن پاسخگویی و کیفیت کلی بهینه می کنند.

مقاله پیشنهادی : تعمیرات گوشی سامسونگ با ذکر تمام نکات مهم و کاربردی

صفحه نمایش های لمسی LCD از چه ساخته شده اند و چگونه کار می کنند

 

مزایای تاچ ال سی دی  قیمت تعویض ال سی دی گوشی

یکی از بزرگ ترین مزایای صفحه نمایش لمسی، تعامل مستقیم آن بین کاربر و گوشی است.

در اینجا ما به 5 مزیت برتر صفحه لمسی می پردازیم.

  • سرعت

تاچ ال سی دی به گوشی کمک می‌ کنند بهتر و سریع‌ تر کار کنند.

  • سهولت استفاده

دسترسی به تاچ الرسی دی بدون نقص است، شما به راحتی می توانید به گزینه های منو دسترسی داشته باشید و می توانید اندازه دکمه را به دلخواه تغییر دهید.

تاچ ال سی دی برای افرادی که توانایی‌ های فیزیکی محدودی دارند بسیار کارآمد است و به آن‌ها اجازه می‌دهند کارهای را مانند دیگران را به راحتی انجام دهند. ‏

  • برای همه

تاچ ال سی دی این توانایی را دارند که همه را به یک متخصص فوری تبدیل کنند و انتخاب آن‌ ها دشوار نیست. حتی برای کسانی که با تکنولوژی دست و پنجه نرم می کنند. ‏

  • اندازه  قیمت تعویض ال سی دی گوشی

در حالی که ممکن است فکر کنید اندازه صفحه نمایش یک محدودیت است، صفحه نمایش های لمسی در همه شکل ها و اندازه ها هستند، آنها دیگر محدود به اندازه تلفن و تبلت نیستند. اما این فقط به اندازه نیست، بلکه بسیار مرتب‌تر هستند، زیرا بیشتر فناوری‌های صفحه لمسی به شارژ یا فقط یک سیم برای کارکردن آن نیاز دارند. ‏

  • دوام و تمیزی

صفحه نمایش های پشت فناوری لمسی معمولاً از شیشه یا سطوح مشابه ساخته می شوند. که تمیز کردن آنها را آسان می کند.

برای تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ چه باید کرد؟  قیمت تعویض ال سی دی گوشی

برای کنترل صفحه نمایش ترک خورده یا شکسته باید مراحل زیر را انجام داد.

  • مطمئن شوید که فقط محافظ صفحه نیست که ترک خورده است. اگر محافظ شیشه ای روی صفحه نمایش خود نصب کرده اید، شیشه زیر صفحه نمایش شما می تواند ایمن باشد. گوشه ای از محافظ صفحه خود را جدا کنید و زیر آن را نگاه کنید، اگر صفحه نمایش امن است، فقط محافظ صفحه را تعویض کنید.
  • اگر فکر می کنید صفحه نمایش زیر محافظ نیز ترک خورده است، محافظ را در نیاورید، زیرا ممکن است شیشه را از روی گوشی جدا کرده و مانع استفاده بیشتر از آن شود.
  • از گوشی خود بک آپ بگیرید اگر صفحه نمایش شما همچنان به لمس پاسخ می دهد، در صورت نیاز به جایگزینی، سعی کنید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • اگر گوشی صفحه ال سی دی سامسونگ شما ترک خورده و دیجیتایزر لمسی کار می‌کند اما صفحه نمایش کار نمی‌کند، می‌ توانید گوشی را با یک آداپتور HDMI به تلویزیون یا مانیتور وصل کنید که صفحه نمایش را منعکس می‌کند. سپس می توانید حرکات روی صفحه نمایش اندروید را تقلید کنید تا تنظیمات پشتیبان در تلویزیون خود باز شود.
  • ببینید که آیا تعویض صفحه نمایش شما تحت پوشش ضمانت شماست یا خیر. اگر گوشی سامسونگ شما هنوز تحت پوشش ضمانت است، تماس با ارائه دهنده گارانتی تنها راه بدون خطر برای تعمیر صفحه نمایش شما است.
  • اگر گوشی سامسونگ شما بدون گارانتی است، به یک تعمیرکار با تجربه مراجعه کنید؛ اگر صفحه نمایش شکسته شما مشمول گارانتی شما نمی شود، بهترین گزینه بعدی این است که تعمیرکار صفحه نمایش شما توسط یک متخصص تایید شده باشد. بسیاری از ارائه دهندگان حتی خدمات یک روزه را ارائه می دهند.
  • قبل از بردن گوشی برای سرویس، صفحه را با نوار بسته بندی شفاف بپوشانید. نوار بسته بندی شفاف را روی صفحه بچسبانید تا شیشه سالم بماند. با این کار برداشتن شیشه برای تعمیر آسان تر می شود.

مقاله پیشنهادی : تعمیرات گوشی هواوی

برای تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ چه باید کرد؟

 

دلایل نیاز به تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ  قیمت تعویض ال سی دی گوشی

اکثر ما گوشی هوشمندی داریم که دارای صفحه نمایش شیشه ای گران قیمت اما بسیار شکننده است. اغلب اوقات، در این صفحه‌ های نرم و صاف یک یا دو ترک ایجاد می‌ شود، یا گاهی اوقات به شیشه‌ های ترک خورده تبدیل می‌ شوند، بنابراین وقتی شکافی در نمایشگر گوشی شما ظاهر می‌ شود، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به گوشی، بهتر است که شیشه را به سرعت تعویض کنید. ممکن است. در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که در زیر به آن ها می پردازیم.

  1. صفحه نمایش ترک خورده می تواند به راحتی خرد شود.

هنگامی که صفحه نمایش شیشه ای گوشی دچار ترک خوردگی شود، با توجه به ساختار مولکولی منحصر به فرد شیشه، حتی بادوام ترین و مقاوم ترین نمایشگر های پس از ایجاد تراشه، طول عمر محدودی دارند. به اندازه کافی عجیب، بسیاری از نمایشگرهای گوشی های هوشمند می توانند در برابر افت بیش از 50 فوت مقاومت کنند اما پس از افتادن از روی میز به طور غیرقابل جبرانی ترک می خورند.

  1. صفحه نمایش ترک خورده می تواند منجر به آسیب بیشتر شود.

صرف نظر از ساخت یا مدل، هیچ گوشی هوشمند مدرنی نمی تواند برای مدت طولانی با ظاهری آسیب دیده به درستی کار کند. از آنجایی که نمایشگر حداقل نیمه جلوی گوشی را می پوشاند، یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر آلودگی های دنیای بیرون است. صفحه نمایش ترک خورده اجازه می دهد تا رطوبت و گرد و غبار به اجزای داخلی حساس آسیب برساند. لایه ورودی لمسی زیر شیشه اغلب به زودی پس از ظاهر شدن ترک ها شروع به خراب شدن می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مدت زیادی طول نمی کشد که تلفن  از کار می افتد.

  1. صفحه نمایش های آسیب دیده می تواند یک خطر جدی باشد.

یک صفحه نمایش شیشه ای ترک خورده در گوشی هوشمند می تواند بیشتر از آنچه تصور می کنید به شما آسیب برساند. برای مثال، بریدن انگشتان خود بر روی شیشه شکسته در صورت آسیب دیدن صفحه نمایش بسیار دردناک است. علاوه بر این، خواندن یک صفحه نمایش ترک خورده یا شکسته سخت تر است و وقتی سعی می کنید نمادها و متن زیر شکستگی های خط مو را رمزگشایی کنید، و این به چشم خیلی فشار وارد می کند. ‏

  1. صفحه نمایش های شکسته ارزش گوشی شما را پایین می آورد.

امروزه بسیاری از افراد هر چند سال یک بار گوشی های هوشمند خود را ارتقا می دهند. در دنیایی که گوشی های هوشمند صدها دلار قیمت دارند، دستگاه شما یک سرمایه گذاری قابل توجه است. اگر این وضعیت را اصلاح نکنید، یک صفحه نمایش ترک خورده می تواند ارزش گوشی شما را صدها دلار کاهش دهد. پرداخت پول نقد برای جایگزینی گوشی هوشمند در بین چک های حقوقی می تواند به طور جدی به بودجه ماهانه شما آسیب برساند. ‏

قیمت و هزینه تعمیر صفحه نمایش شکسته تلفن همراه سامسونگ چقدر است؟ ‏

صفحه نمایش در یک تلفن معمولی از دو قسمت تشکیل شده است، صفحه نمایش LCD به اضافه یک لنز یا شیشه که از LCD ظریف محافظت می کند. صفحه نمایش در گوشی هوشمند مانند سامسونگ یک جزء یکپارچه است که شامل یک صفحه نمایش LCD با یک حسگر صفحه لمسی به نام Digitizer است، اگرچه گاهی اوقات LCD و Digitizer می توانند اجزای جداگانه ای باشند. ‏

نوع دیجیتایزر می تواند بین گوشی ها متفاوت باشد. دیجیتایزر در گوشی های هوشمند مدرن تر از شیشه ساخته شده است و به عنوان دیجیتالی ساز خازنی شناخته می شود، در حالی که برخی از گوشی های قدیمی دارای دیجیتایزر مقاومتی هستند. در حالی که هر دو کار مشابهی انجام می دهند، صفحه نمایش های لمسی خازنی جدیدتر کیفیت بسیار بهتری دارند و در گوشی های جدیدتر رایج تر هستند. ‏

اگر برای تعمیر گوشی‌ سامسونگ خود درگیر هستید، هزینه تعمیر می‌تواند عاملی کلیدی باشد که تصمیم شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قیمت یک صفحه نمایش جایگزین بسته به مدل تلفن متفاوت است.

موبایل‌ های پرچم‌ دار دارای قیمت تاچ ال سی دی گران‌ تر هستند، به این معنی که در صورت شکستن نمایشگر یا آسیب رساندن به آن، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه هنگفتی شوید. قبل از اقدام برای تعویض، قیمت تاچ ال سی دی اصل را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید مقداری پول آن را بپردازید، ما به شما کمک می کنیم تا هزینه را تعیین کنید. ‏

ویژگی‌ های جدید در گوشی‌ های هوشمند ممتاز باعث افزایش قیمت و در نتیجه هزینه تعمیر می‌ شود. در سال‌های اخیر، ما شاهد موجی از تلفن‌های دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و دوربین‌های مکانیکی پاپ‌آپ جلویی بوده‌ایم، این ها اجزای پیچیده‌ ای هستند که می‌ توان آن‌ ها برای قیمت بالای ال سی دی مشکل‌ ساز کرد. با این حال شما می توانید، بررسی کنید که دستگاه شما تحت گارانتی است یا نه.

بر اساس گوشی‌ های هوشمند، هزینه تعمیر رسمی صفحه نمایش شکسته متغییر است. اگر دستگاه شما تحت پوشش گارانتی باشد، در نهایت یا به مراتب کمتر پرداخت می‌کنید یا اصلاً هیچ هزینه‌ای نمی‌ پردازید. ‏

به طور کلی، هزینه تعویض صفحه نمایش گلکسی سامسونگ ترک خورده معمولا به اندازه تعمیر آیفون ترک خورده است. بسته به اینکه کدام گوشی گلکسی سامسونگ را دارید و آن را برای تعویض کجا می برید، هزینه تعویض متغییر است.

ما در این مقاله شما را با تاچ ال سی دی و هزینه تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ آشنا کردیم، امیدواریم سودمند بوده باشیم.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات